Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Augurken zaaien in juni?

CindyB

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo heel erg lan aanwezig op het forum en buiten dat ik mezelf voorgesteld heb, ben ik vooral nog aan het lezen. Er is ook zoveel info te vinden hier! (mijn dank daarvoor)

Sinds een paar weken hebben wij een volkstuintje onder glas bij een complex in Almere en dit vinden we ontzettend leuk!

20150530105720114611434012037.jpg

We hebben al aardig wat planten erin staan, maar ik heb nog wat ruimte.

Nu wil ik graag Augurken .

Mijn vraag is dus nu aan de kenners... kan ik nu nog Augurken zaaien onder glas of is het te laat?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Kan best nog goed om nu augurken te zaaien. Ook buiten zou het nog best kunnen. Hoewel voorzaaien in een pot (kiem duurt ca. 1 week en na een langzamere start, groeien ze ineens behoorlijk hard) en uitplanten ongeveer 3 tot 4 weken na zaai, wat makkelijker is dan ter plekke zaaien. Tegen die tijd hebben ze toch al 3 a 4 echte bladen en zijn goed aan de groei en gaan ze al snel eerste bloemen laten zien. Normaal gesproken zou je vanaf begin augustus al moeten kunnen beginnen oogsten in zo een kas en als de planten gezond blijven loopt die periode door tot ver in oktober. Dus je bent nog helemaal niet te laat! (Wat een magnifiek ding trouwens die kas van jullie )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Dank je wel voor je antwoord! Ik ga ze dus maar even thuis zaaien en dan wat later in de grond zetten.

En die kas is inderdaad super! Een kweker die de kas zo goed mogelijk wilde benutten heeft dit concept bedacht en het is hier in Almere een groot succes! Er zijn bv ook heel veel Surinaamse mensen die veel exoten kweken, dat schijnt veel beter te gaan dan buiten.

Dit zijn dus mij zaailingen van de augurk geworden. Ik heb ze de 11de gezaaid en vandaag verspeent. Ik hoop ze ergens volgende week in de kas te kunnen planten.