Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Brocolli oogsten?

Xifiz

Recommended Posts

Nu oogsten inderdaad. (Het begin van de gele bloemetjes komt er al door, als je wacht zal ze binnen enkele dagen bloeien...dan nog wel eetbaar, maar al minder).

"Klein maar fijn" Als je de plant daarna laat staan, zal ze zijtakken maken met daaraan nog kleine brocolli-roosjes die je kunt oogsten. Of dat er veel zijn, is ook wat afhankelijk van het ras.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Och ja, tenzij je een weeshuis moet voeden.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Heb voorlopig even genoeg broccoli, groente la zit helemaal vol .

Vorig jaar was de hele oogst verloren gegaan door slakken ondanks de slakkenkorrels.

Dit jaar gebruikte ik geen korrels enkel kattenschrik van de Action om mn katten uit de tuin te halen. Is een soort van lavendel kruit maar dan heel sterk. Voor de katten werkt t niet maar sindsdien geen enkele slak meer gezien

Hoi!

Voor mij geldt tzelfde, mijn broccoli heeft 1 mini geel bloempje maar vind dat hij er niet echt uitziet als een 'traditionele' broccoli. Wel of niet oogsten? Heb wel al

Broccoli op de zijscheuteb. Worden die ook een grote broccoli of alleen losse roosjes?

th_image_5.jpg

Als ik jouw broccoli zo zie heeft hij te lang gestaan en zijn de bloemzakjes te groot gegroeid en zouden daar de bloemen uit komen. Ik kan het mis hebben want ik ben geen expert maar dat maak ik op uit de vergelijking. Verder ziet de plant er redelijk hetzelfde uit. Volgens mij is bij zelfkweek de broccoli ook nooit net zo groot als die van een kweker. Simpelweg omdat hun op een preciezere manier te werk gaan qua zaadras, voeding etc etc. Ik geef mijn groentes nog een boost tijdens de bloefase met green sensation van plagron. Dat vind de plant zo fijn de hij veel en mooie vruchten maakt. Niet gebeurd met de broccoli, die heeft alleen koemestkorrels gekregen

Het is qua knop nooit echt een dichte knop geweest. Ik heb een andere broccoli plant die veeeel langzamer gaat maar nu eindelijk een knop krijgt en die ziet er wel uit als een echte broccoli.

Wellicht is deze veel te snel gegroeid ofzo? Ik ga dat spul wat je noemt ook maar halen. Ik heb t idee dat de korrels mest soms wat langzaam werken terwijl je soms even een boost nodig hebt voor planten die ineens geel kleuren