Vlinderx Geplaatst: 23 mei 2011 Share Geplaatst: 23 mei 2011 Hallo, Ik ben er ondertussen wel achter dat meeldauw lastig te bestrijden is maar vraag me af hoe ik dit het beste kan bestrijden/beperken. Een aantal planten in mijn tuin is besmet. Kan ik deze het beste weggooien?? En wat doe ik met omliggende grond. Kan ik daar nog wel zaaien?? Ik hoor het graag. Groet, Quote Don't dream your life. Live your dreams.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 24 mei 2011 Share Geplaatst: 24 mei 2011 Ik zou de zieke plantendelen zo snel mogelijk wegsnijden en evt spuiten om verdere verspreiding te voorkomen. Het is volgensmij moeilijk om meeldauw te voorkomen, maar het eerste waar ik aan denk is de wat meer meeldauw resistente rassen kiezen als die er zijn. Verder gelden de algemene tips om schimmel te voorkomen zoals voldoende lucht tussen de planten zodat ze snel op kunnen drogen, de bladeren niet nat maken tijdens het water geven en vruchtwisseling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 24 mei 2011 Share Geplaatst: 24 mei 2011 zo veel mogelijk lucht tussen de planten en spuiten met zwavel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vlinderx Geplaatst: 28 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 28 mei 2011 Okay, ik heb ondertussen alles zoveel mogelijk weg gehaald waar het op zat. Kan ik op die grond nu wel zaaien?? Of moet ik een bepaalde tijd wachten?? Ik heb ook wel eens gelezen dat bepaalden planten een geneeskrachtige uitwerking op elkaar kunnen hebben. Iemand daar ervaring mee? En zouden er ook planten zijn die meeldauw afstoten?? Groet, Anne Quote Don't dream your life. Live your dreams.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 29 mei 2011 Share Geplaatst: 29 mei 2011 niet dat ik weet .kan gewoon op die grond zaaien Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vlinderx Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 mei 2011 Wat ik me nu bedenk is dat we van de winter koemest korrels hebben gestrooid. De laatste korrels waren wat beschimmeld. Volgens mijn vriend was het geen probleem om het alsnog te gebruiken en dat heb ik, toen maar gedaan. Maar ik vraag me nu sterk af of die meeldauw misschien voortkomt uit die beschimmelde mestkorrels.. Zou dat kunnen?? Quote Don't dream your life. Live your dreams.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.