Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kleine tomaten planten laten zakken

Waaslander

Recommended Posts

De tomaten groeien hier erg snel en zijn al rond de 2m hoog . Dus dak is in aantocht en ik vermoed dat cherry tomaten en zo die grootte nog wel wat meer tomaten kunnen produceren en doen afrijpen in de serre . Opties bekeken hoe ze nog verder zouden kunnen groeien .

overzicht-serre61881431807816.JPG

Foto van half mei, zoals ook wel duidelijk is op foto staan planten vrij dicht (50cm tussenafstand en 50 cm rijafstand ) . Voor een "dief" laten uitgroeien tot nieuwe kop lijkt me alles toch wat te dicht te staan (ja eerste jaar en te veel soorten willen uitproberen ). Daarom dacht ik om planten geleidelijk iets te laten zakken .Enige reactie dat ik al over gelezen heb hier is van iemand die het niet meer deed omdat gezakte stam in de weg zat. Daardoor dacht ik aan de stammen voorzichtig af te leiden naar midden tussen andere rij (staan geschranst ) en touwtje te spannen tussen onderkant ketting en vanaf waar ik de plant recht wil hebben ,dit vooral voor plaats tussen planten te behouden . Zal uiterst voorzichtig moeten gebeuren om planten niet te beschadigen .

Heeft er hier iemand ervaring mee met planten te laten zakken wat in de professionele teelt ook gebeurd dacht ik ? Onderste bladeren tot eerste tros zijn al verwijderd voor de luchtcirculatie en gemak bij het water geven . .

Waauuw Waaslander!!! Ga je ze verkopen straks? Wat doe je met zoveel tomaten?

Paula

Neen niet verkopen mijn moeder heeft het eerste jaar geen serre meer en geen tomaten . Heb ik in het voorjaar dan haar tomaten beloofd .

En bij dit weer koude schotel met gekookt eten en bij de boterham ook wat sneetjes tomaat op of enkele kleine bij . En de rest puree van maken voor tomatensoep -saus ,provinciaalse saus en dergelijke in de winter en volgend voorjaar tot nieuwe oogst.