Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Witte kool verplaatsen?

moestuinfemke

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb een vraagje:

Mijn dochter heeft een moestuintje voor haar verjaardag gekregen. Heel enthousiast heb ik de groente erin gezet die avond en inmiddels is het een prachtige moestuin geworden. Morgen gaan we de rucola sla eten!

Maar, nu zat ik te googlen op de verschillende soorten groente en ontdekte dat de witte kool 60 cm ruimte moet hebben. Dat heb ik nooit geweten en die kool staat met 4 in een ruimte van ongeveer 25x50 cm

Er zit al een flink blad aan (ongeveer 20 cm per blad), er is nog geen kool te zien en ik vraag me af of ik ze eruit kan halen en een ander plekje kan geven waar ze ieder wel de ruimte hebben die ze nodig hebben? Of ben ik daar te laat mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu staan ze zo dicht, dat je waarschijnlijk toch niet veel kunt oogsten, dus is het proberen waard, lijkt me. (Alleen is het droog en heet en dat is niet zo ideaal) Maar zal wel lukken.

Laat er 2 staan en verplant er 2...zou ik zeggen. Ze worden groot, maar 2 staan elkaar niet echt in de weg met wat ruimte er om heen.

Geef ze enkele uren voordien goed water. Ruim plantgat maken, ruim en diep uitsteken , met een spa zodat wortels weinig beschadigen en de grond waarin ze wortelen er grotendeels aanblijft en zo in plantgat overzetten. Aanvullen met grond, aanduwen, en gedurende enkele dagen af en toe flink gieten. Eigenlijk zoals je een struik omplant. Zo wordt de groei zo weinig mogelijk verstoord.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...