PedroM Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Vorig jaar heb ik een citroenplant gekocht met het gedacht van iets te proberen.... Er hingen 2 prachtige vruchten aan. De plant groeide goed en er kwam geregeld een bloemetje op. Toch bleven meerdere vruchten uit. Toen het winter werd heb ik hem volledig ingepakt met een speciale doek omdat binnenzetten geen optie was. Tijdens de betere dagen in de winter heb ik hem af en toe meer licht gegeven. De vruchten vielen eraf en de takken verdorden. Ik dacht dat hij dood was. In maart heb ik hem even opnieuw water gegeven en plots zag ik dat de hoofdstam groene strepen bevatte. Hopend op een heropleving ben ik hem terug gaan verzorgen. En kijk hij doet het terug. Heb alle dode zijtakken mooi verwijderd zodat de levende alle zon en lucht kregen. Maar wat nu ? Kan ik terug vruchten krijgen ? Het is een boom met karakter dus ik hoop van wél. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 proberen om hem in het leven te houden is misschien een optie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Ja hoor. Het kán wel, dat je deze citroen weer zo ver krijgt dat ie weer vol in de groei gaat, gaat bloeien enz. Maar is lastig. Vereisten: mooie hete zomer, struikje vol in het licht/ de zon zetten en tot september zolang de groei er goed in zit, volop water geven, best van onderaf. Géén kalk. Ook wil die straks nog een keer wat mest.Dan na half september eerder wat droger houden, niet meer mesten, hopen op een mooi zonnig najaar en geen vroege koude. Winter liefst vorstvrij en zo licht mogelijk houden, maar geen binnentemperaturen. es een graadje vorst heel kort is niet erg, maar temp. beter net boven nul houden. Niet hoger dan +8 á +10 graden en swinters eerder droog dan vochtig, dus uit de regen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts