diesel4666 Geplaatst: 5 juli 2015 Share Geplaatst: 5 juli 2015 Het aardappelloof van de Premiere heb ik verwijderd; was helemaal geel geworden, en begon te rotten. (zaten net geen 90 dagen in de grond; enkele weken voorgekiemd)Kan ik de aardappelen nog een tijd in de grond laten zitten, of best toch oogsten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sokrates Geplaatst: 5 juli 2015 Share Geplaatst: 5 juli 2015 Laten zitten kan prima, mits er niet teveel woelmuizen rond graven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 6 juli 2015 Share Geplaatst: 6 juli 2015 dan wordt de schil steviger en beter bewaarbaarwij halen ze eruit omdat we ze zonder te schillen eten en dan is een zacht schilletje lekkerder vinden we Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel4666 Geplaatst: 6 juli 2015 Auteur Share Geplaatst: 6 juli 2015 Bedankt voor de antwoorden.Dan blijven ze voorlopig nog eventjes in de grond. Woelmuizen hebben we hier niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 6 juli 2015 Share Geplaatst: 6 juli 2015 nog even: er zat toch geen phytophtera in? anders gaat de knol ook verloren Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel4666 Geplaatst: 6 juli 2015 Auteur Share Geplaatst: 6 juli 2015 Ik denk het niet, nee. Bladeren waren geel geworden, en begonnen wat te verbruinen, maar geen schimmel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 6 juli 2015 Share Geplaatst: 6 juli 2015 Hier hetzelfde met de rode eerstelingen. Bij mezelf twijfel ik echter aan Phytoftera of niet. Maar normaal sterven ze dan sneller af dan in 2 weken tijd lijkt me, straks is proberen met de 'pluisjes truc' waar Rob0 me op wees. Hoop dat er wat aardappelen aanzitten want leek me wel erg snel te gaan dit jaar. Edit: even het forum doorspit, zaten er in van begin april dat is dus mooi 90 dagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.