lucvhaaster Posted July 6, 2015 Share Posted July 6, 2015 Hoi, Ik heb een tijdje geleden kerstomaten gezaaid van het ras Rosso Cremlin F1.Het zijn nu al best grote planten met al aardig wat bloemetjes. Ook heb ik al aardig lopen dieven maar pas kwam ik er achter dat er bij de stam helemaal aan de onderkant opeens een soort van grote zijtak aan het groeien is. Weet iemand wat dat is en of je het weg moet halen?? Alvast bedankt. Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted July 6, 2015 Share Posted July 6, 2015 Als het een tomaat is die gediefd moet worden ("stamtomaat"), zoals deze blijkbaar, dan kun je die uitloper van de stam het beste ook weghalen. Vooral omdat we al een stuk in het seizoen zijn en daar toch geen of heel weinig rijpe tomaten meer van te halen zijn. Gebruik een scherp mesje om geen te grote wonde te maken. Zo een scheut kan een dief net op of onder de grond zijn. Tomaten maken het begin van wortels ook op de stam en die worden wortels op plekken waar de ze de grond raken en soms ontstaan daar ook weer zijtakken. Het zijn dus een soort afleggers of "opschot" om even een vergelijking te maken met struik-jargon. Een vrij normaal verschijnsel dus. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucvhaaster Posted July 6, 2015 Author Share Posted July 6, 2015 Hoi, Heel erg bedankt voor de snelle reactie ik ga hem nu voorzichtig wegsnijdenBedankt Groetjes lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts