Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten in de kas of in de volle grond buiten?


harmony

Aanbevolen berichten

Ieder jaar twijfel ik weer. Tomaten in de kas of buiten in de volle grond.

In de volle grond heb ik twee x geprobeerd, beide keren waarschijnlijk phytophtera (als ik het goed schrijf), tomaten groeiden prima, regen erbij, weg tomaten.

In de kas doen ze het, mits ik veel water geef, prima. Ze krijgen dan een groot deel van de dag zon, het wordt eigenlijk ook erg warm in de kas. Tomaten zijn superzoet.

 

Maar helaas is mijn kasje niet zo groot, dus met een paar planten staat het vol.

Ik zou best meer planten willen, maar durf het niet goed meer aan ze in de volle grond te plaatsen.

Dus, kan het wel, of kan het niet, en zijn er dan ook bepaalde soorten die het beter doen buiten dan andere?

 

Groet,

Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een tussen oplossing bedenken.

 

Gebruik bogen van elektrabuis. Maak daar een geraamte mee. Bedek het bovenste deel met plastic en voila tomaten staan droog maar wel in de volle grond.

Ik heb mij mij thuis wel twee tomaten planten in bak staan en die doen het goed ook al worden ze nat. Staan wel tegen een muur op het zuiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier tomaten (vlees en cherry tomaten) staan tegen de oostzijde van een muur. Regen komt daar moeilijk dus de grond is daar ook behoorlijk droog. De tomaten staan er net zo mooi als in de kas. Ze hadden alleen wat meer tijd nodig om op gang te komen.

 

Tip!

Als je toevallig een wat groter dief eraf haal kan je die eenvoudig stekken. Na een week is deze al beworteld. Met die stekken kan je het laatste deel van het seizoen dan nog op verschillende plekken experimenteren of het een beter plek is.

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier heb ik een paar tomatenplanten in een grote pot onder een afdak en toch vandaag tomaten die rood begonnen t worden moeten verwideren ze ware onderkant bruin als het dit jar niet lukt geef ik de tomaten kweken op drie jaar al geen tomaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...