Moestuinfan19 Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Na al een tijdje het forum te lezen, heb ik een vraag. Ik heb vandaag mijn eerste moestuin gekregen (100m2) en ben een beetje radeloos hoe ik nu moet beginnen. Is er misschien een topic waar een soort van 'moestuin voor beginners' staat? BVD... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haidabeach Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 moestuin-masters-dobbit-tv-t16818.html Daarin vindt je een hoop links naar tv uitzendingen waarin je van letterlijk 0 tot 100% gaat (stap voor stap hé). Mogelijk heb je daar wat aan, anders wordt het veel lezen en de zoekfunctie van het forum gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Gefeliciteerd, wat leuk! Hoe ziet je moestuin er nu uit? Is het een grote overwoekerde vlakte of is de grond netjes onkruidvrij? Welk type grond heeft de moestuin (bv zand, klei, leem)? Staat er al wat in de moestuin van de vorige tuinier (groente, fruit, noten)? Staat er een kas op je tuin of niet? Kortom, misschien kun je een foto van je tuin plaatsen en antwoorden geven op de bovenstaande vragen?Meestal zul je de tuin onkruidvrij moeten maken en daarna een indeling maken wat je waar gaat planten en zaaien. Afhankelijk van het type grond zul je de grond ook moeten verbeteren, bijvoorbeeld door bij te mesten. En daarna kun je natuurlijk helemaal losgaan met zaaien en planten. Afhankelijk natuurlijk van wat jij in je tuin wil hebben.Denk bij de moestuinindeling aan wisselteelt om de bodem zo rijk mogelijk te houden en de kans op ziektes in de planten te verminderen.Wat je nu nog kunt zaaien / planten is het volgende:https://www.moestuinforum.nl/wat-zaaien-planten-in-juli-t12026.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts