Goofy Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Hallo, Begin maart 2 perenboompjes aangekocht en gepland. Eentje is dit jaar reeds 3 vruchten aan 't aanmaken. Gisteren zag ik echter dat er nogal wat bladeren plekken krijgen.Zijn dit gewone 'zonnebrand' vlekjes? Ik geef de boompjes tot nu toe niet echt veel bijkomend water (buiten als het echt langer droog blijft). Iemand enig idee wat ik moet doen of dien ik me gewoon geen zorgen te maken?Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Bladeren verouderen nu eenmaal gedurende het seizoen en wat ik zie is niet verontrustend. Wat de gele plekjes op de tweede foto betreft , die aantasting heet perenroest . Het is een schimmelaantasting die mits hij niet in extreme mate aanwezig is geen invloed heeft op de kwaliteit van je perenoogst . Bladeren worden aangetast , de peren niet. Over perenroest zijn al verschillende topics op dit forum aanwezig zoals : sukkelen-met-perenroest-t971.html post179605.html#p179605 post233770.html#p233770 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts