Torrentioso Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Hoi allemaal, Ik ben nieuw op dit forum, dus stel ik me eerst even voor, voordat ik jullie bombardeer met al mijn beginnersvragen. Ik heb jarenlang een tuin gehad en altijd met het plan rondgelopen om een m2 moestuintje aan te leggen- nooit van gekomen. Sinds een jaar woon ik in een appartement met een balkon en ik dacht, laat ik nu toch eens met die m2 tuin aan de gang gaan Ongeveer twee maanden geleden heb ik bij een tuincentrum 3 Mme Jeannette peper-planten en 2 vleestomaat-planten gekocht. Beetje laat in het seizoen, maar goed. Ik heb vervolgens zelf een moestuinmix gemaakt van gelijke delen vermiculite, tuinturf en compost. De peperplanten heb ik in Airpots v 15 liter gedaan en de tomaten in Airpots v 30 liter- hebben ze 'n beetje de ruimte om te groeien. Sinds kort heb ik een 100 liter regenton met vulautomaat geplaatst en daar een Blumat-systeem op aangesloten voor automatische bewatering. De pepers doen het best goed- groeien flink en komen bloemetjes aan. De groei van de tomatenplanten lijkt echter al 'n paar weken te zijn gestagneerd- ik neem nog maar weinig groei waar (hoef bijvoorbeeld niet (veel) meer te dieven) en er zitten geen bloemetjes of vruchten aan- wat doe ik verkeerd? De bladeren zijn ook gekruld, maar ik geef meer dan genoeg water. Ik heb een paar foto's bijgevoegd. Het witte residu op de bladeren is trouwens wat opgedroogde melk- ik heb een kamperfoelie op m'n balkon met meeldauw, dus ik heb alles curatief/preventief behandeld met een melk-oplossing. Binnenkort ga ik met kaliumbicarbonaat/groene zeep/olijfolie spuiten om de meeldauw te bestrijden. Ik ben nu begonnen met een emmertje compostthee- eerst even proberen zonder luchtpomp, maar gewoon een paar keer per dag roeren- zou dat mijn tomatenplanten de benodigde boost kunnen geven? Zo, dat is wel weer even voldoende denk ik Grt.Torrentioso Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Welkom en je vragen kan je beter in een topic stellen dan krijg je veel meer reactie's dan in je voorstel topic. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts