Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

rode biet kogel 2

carolina1969

Recommended Posts

Wat wij altijd doen is koken in een grote pan, dan haal je de buitenste schil er van af, hou je een nette schone biet over, en die gaat door de rasp, en die geraspte bietjes gaan afgekoeld de vriezer in.

Dat is dus eigenlijk al echt kant en klaar, lekker makkelijk als we een keer weinig tijd hebben om te koken, alleen even laten ontdooien, dus smorgens al er uit halen, en dan even warm maken.

als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan

Bietjes uit de oven en dan invriezen - echte aanrader (recept: diana’s mooiemoestuin)

Ze zegt: Ik was de bieten, verpak ze daarna per stuk in een eigen stukje aluminiumfolie, er gaat per bietje een half theelepeltje olijfolie over het krootje. En al die kleine ronde pakketjes aluminium folie gaan vervolgens op 1 of 2 bakplaten, eventueel opgestapeld, maakt allemaal niets uit. En dan 1 uur in een op 200 graden voorverwarmde oven. Af laten koelen in de pakketjes, desnoods een hele nacht. Pakketjes open maken, bieten pellen, raspen en verpakken voor de vriezer. Ik neem aan dat je bietjes normaal gesproken ook een uurtje kookt (afhankelijk van de grootte), en je kunt dus de bietjes even lang in de voorverwarmde oven garen als wanneer je ze zou koken (kleine bietjes gaar ik 50 minuten in de oven en laat ze nog even in alufolie nagaren, maar als ik vooral grote bietjes heb kunnen oogsten, dan 70 minuten).

Super smaak en geen rode keuken, succes