aalterse-willy Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Sinds een paar dagen zijn er bleke plekken op de spruitjes en de bloemkool te zien.Had ze een week tevoren gespoten met spiritus-zeep maar de andere kolen weten er niet van.aan de rode, groene of witte kolen mankeert niets. En dan is er nog deze groene selder! gisteren niets te zien en deze morgen... Een mollengang? Zo was die afgeknaagd of gegraven, ratten kan ook denk ik. Van de wortel is niets meer te zien. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aluapje Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Die bleke vlekken lijken wel gevolgen van een onkruidbestrijdingsmiddel! Mijn buurman vond het nodig zijn looppad onkruidvrij te maken. Een beetje wind mijn kant op en dit zag ik een aantal dagen later.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
aalterse-willy Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 Normaal gebruik ik geen onkruidsverdelger, dat is goed voer voor de kippen dus dat trek ik uit.Hakken en wieden zal niemand verbieden hé. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
wijo Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Kan het zijn dat je bladverbranding hebt gekregen door het spuiten met die spiritusoplossing? Heb je gespoten tijdens een felle zon? Quote Met vriendelijke groet,Wim.
aalterse-willy Geplaatst: 4 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2015 Neen het was bewolkt toen ik dat gespoten heb, wel warm.Maar..... mijn Bazin zegt dat zij er mogelijks onkruidverdelger heeft mee gespoten, dus dat zou toch de reden kunnen zijn zonder dat ik er van af wist. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
wijo Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Ai Vandaar dat niet alle kolen er last van hadden. Waarschijnlijk dus alleen de kolen, die je het eerst gespoten hebt. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
geertlaurent Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 Oei dat is natuurlijk wel een reden om voor haar verjaardag een tweede spuit (enkel voor onkruid verdelger) ten kopen. Hopelijk blijft ze dan van het moestuin exemplaar af Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.