Demier Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Ben ook bezig om te proberen om de grijze oesterzwam van de Jumbo tot leven e wekken.Heb een paar maand geleden de onderkantjes eraf gesneden en deze met karton gemengd.Daar heb ik een mooi witte kerst uitgekregen en nu dit alles in doorzichtige zakjes met gerstestro, 80 graden uitgewassen.Nu mijn vraag,zakken staan op zolder, moeten deze nu in het licht, of juist donker afgedek staan?Is voor mij al meer dan 25 jaar geleden dat ik deze nog eens gekweekt heb, dus daarom mijn vraaggr Mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferdi Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 de doorgroei gaat in het donker, op een constante temperatuur het best. Als dat gereed is, naar een koudere vochtige omgeving, gaten prikken, in het licht hangen (schaduw, uit direct zonlicht houden). gezien de huidige temperaturen en droogte, zou ik dat laatste stadium zo lang mogelijk uitstellen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted August 8, 2015 Author Share Posted August 8, 2015 Ferdie, bedankt.Alles staat nu zo ongeveer een 14 dagen in het duister op een gelijkmatige temp. Dus dat had ik al goed gedaan, ik wist dit niet meer zeker, dus nu nog afwachten wat het spul gaat doen.gr Mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 De gaten kan je ook pas maken als je de pinnen ziet(daarmee voorkom je uitdrogen(ferdi gaf ook als aan daar met deze temperaturen op te letten )) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts