Kars Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 (edited) Mijn vorig jaar geplante perzik heeft dit jaar veel vrucht gedragen, nagenoeg geen last van de krulziekte.Echter de struik kijkt niet echt fris, het lijkt alsof de bladeren worden aangevreten en vallen nadien af.(zie foto's)Wat kan de oorzaak zijn? Edited August 20, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 ik denk aan een gebrekje (kalium?) waardoor de bladeren wat gelig zijn tussen de nerven, de bladranden worden bruin en dat sterft af, dus geen vraat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paksoi Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Kaliumgebrek is wel overduidelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kars Posted August 28, 2015 Author Share Posted August 28, 2015 Bedankt voor de adviezen, ik heb de plant inmiddels NPK 7-14-28 gegeven, ik ga er vanuit dat het voldoende is en zal in het voorjaar dat nog een keer doen, samen met koemestkorrels. gr. Kars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts