Kars Geplaatst: 20 augustus 2015 Geplaatst: 20 augustus 2015 (aangepast) Mijn vorig jaar geplante perzik heeft dit jaar veel vrucht gedragen, nagenoeg geen last van de krulziekte.Echter de struik kijkt niet echt fris, het lijkt alsof de bladeren worden aangevreten en vallen nadien af.(zie foto's)Wat kan de oorzaak zijn? 20 augustus 2015 aangepast door Gast Quote
RobO Geplaatst: 23 augustus 2015 Geplaatst: 23 augustus 2015 ik denk aan een gebrekje (kalium?) waardoor de bladeren wat gelig zijn tussen de nerven, de bladranden worden bruin en dat sterft af, dus geen vraat Quote
Paksoi Geplaatst: 28 augustus 2015 Geplaatst: 28 augustus 2015 Kaliumgebrek is wel overduidelijk. Quote
Kars Geplaatst: 28 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2015 Bedankt voor de adviezen, ik heb de plant inmiddels NPK 7-14-28 gegeven, ik ga er vanuit dat het voldoende is en zal in het voorjaar dat nog een keer doen, samen met koemestkorrels. gr. Kars Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.