Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

hortensias / veen


marcostuin

Aanbevolen berichten

Mijn Hortensias zijn erg geel van blad en vroeger hadden sommige blauwe bloemen zijn nu roze gaan bloeien, dit alles denk ik doordat ik ze in de klei grond ( Zeeland- Walcheren- Meliskerke) heb geplant en deze Hortensias zure grond nodig hebben ,

nu heb ik laatst een grote vijver uitgebaggerd met mijn kraan ( indien iemand nog een kraan zoekt ben ik trouwens beschikbaar ) en daar schepte ik alle veen uit om een goede water kwaliteit te creëren, dus heb ik beschikking over veen !!!

Is het raadzaam om dit zure veen dat hetzelfde ruikt als de potgrond die in de potten zit als ik Hortensias koop in de winkel, en er hetzelfde bruinig uitziet , om dit rond de mijn gelige Hortensias te strooien rond de planten??

Het zou misschien raadzaam zijn om alle planten uit te spitten en de wortels opnieuw met deze grond eromheen te planten, maar dit zou zeer veel werk zijn voor me omdat ik er wel 100 bij elkaar opgeteld heb staan. Dus is het voor mij makkelijker om het rond de planten te strooien en dat hopelijk zo het zuur van het veen de wortels bereikt.

graag advies, alvast bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat roze komt wel door te weinig zure grond en daardoor neemt de plant geen aluminium meer op

of door te weinig aluminium in de grond

 

je kunt grond verzuren met iets chemisch maar dat is vrij tricky

ik zou de wortels een beetje bloottspoelen met een flinke straal water en dan jouw zure veengrond erop nadat je de ph hebt gemeten; het duurt wel een tijd voordat je effect ziet

als ze weer wat blauwig gaan worden wat aluin erbij doen

 

linkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...