jhendriks Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 Hoi tuinders, Ik heb een account aangemaakt op het Moestuin Forum omdat ik al een tijdje geen raad meer weet met mijn citroenboompje (voor zover hij nog een boompje is). Ik denk dat we al een jaar geleden zijn begonnen met het boompje en hij is altijd heel mooi groen gebleven. Hij kreeg geleidelijk wat meer blaadjes en er vielen er ook wel eens een paar af. Deze winter is hij steeds kaler geworden. Nu heeft hij geen enkel blaadje meer over en is de stam helemaal bruin. Er is geen plantje meer in te herkennen. Hij staat nu een tijdje buiten maar dat helpt niets. Zouden jullie iets over het plantje kunnen zeggen? Moet hij terug naar binnen? Mediterrane mest? Zou het ooit nog wat worden?Alvast bedankt voor het helpen! (Het is dat zielige bruine sprietje, niet de stam ernaast) Quote
Demier Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 Citroenplant moet altijd in vochtige aarde staan.gr Mat Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 Zouden jullie iets over het plantje kunnen zeggen Ja ik wil hier wel iets over zeggen, t'ís dat je het zelf zegt dat het hier gaat om een citroenboompje daar was ik zelf echt nooit opgekomen. Wat denk je zelf? denk je ook niet dat ie morsdood is en zo de kliko bak in kan? Quote
Bit Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 Denk inderdaad dat je niet veel kans meer hebt dat de struik nog wat gaat doen. Binnen is een citroen sowieso lastig. Die hoort buiten en het liefst op een veel zuidelijker breedtegraad. Maar goed, die hebben we hier niet. In de winter binnen kán, maar dan zo koel en licht mogelijk ( lastige combi ) 5 à 10 graden is prima. es een keer tegen het vriespunt aan is ook niet heel erg als het boompje beschut staat. Vooral aan de droge kant houden 's winters, maar niet laten uitdrogen. Zelf hou ik de citroen gewoon de hele winter buiten, uit de regen en beschut, maar licht. Bij vorst gaat hij tijdelijk naar binnen.In voorjaar sowieso naar buiten maar geen nachtvorsten !. Nadat hij groei laat zien wat meer water geven en in de voorzomer inderdaad behoorlijk nat houden. Op een schaal water is prima. Goed voeden. In najaar minder water geven en lekker buiten uit de regen houden. En heel belangrijk : citroenen zijn kalk-haters. Quote
Groothof Geplaatst: 30 augustus 2015 Geplaatst: 30 augustus 2015 Ja erg belangrijk is dat de kluit nooit uitdroogt, maar te nat is ook erg slecht.Over potten naar grotere pot een pot nemen die maar een klein beetje groter is.Regelmatig bijmesten met kalkvrije mest.Vorstvrij overwinteren en altijd zo veel mogelijk frisse lucht. Zo lang mogelijk buiten houden echter oppassen dat de kluit niet te nat wordt in regenrijke tijden.Veel zonlicht echter in voorjaar bij het buiten zetten oppassen dat de bladeren niet verbranden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.