Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is jullie succesvolste manier om je maïs (nog aan de plant) te beschermen tegen muizen?

De zoekfunctie leverde mij tips op over ronde plastic schijven maar ik kan ff niet bedenken waarvan en hoe precies ik die dan zou kunnen maken...

Geplaatst:

De 'oogst-zakjes' die ik heb aangeschaft voor het verpakken van de straks rijpende trossen druiven, zijn ook zeer geschikt voor het inpakken van de kolven mais, zo vertelde mij de verkoper.

Zie mijn moestuin-update : blog/Bit/ voor een foto van welke zakjes ik bedoel. 30 stuks voor 4.95. jaren en jaren te gebruiken.

Geplaatst:

Dat ziet er handig uit Bit!

Het lijkt zo op de foto op het materiaal waar aardappelzakken van gemaakt zijn...? Of van die grote zakken waar appels of wortels in zitten?

Waar koop je zulke zakjes?

Geplaatst:

ja, sorry, maar onze haarlemse muizen knagen daar doorheen

die schijven maakten we vorig jaar van stevig plastic, rondje 30 cm en dan een knip erin

sluitend om de stengel op 1 m hoogte en dan vastnieten

Geplaatst:

De zakjes heten "oogstzakjes" bij Vreeken. In verschillende maten te krijgen. Zijn van die zakjes waar je ook bollen in koopt of uien. Of de muizen ook daar doorheen knagen, heb ik geen ervaring mee, maar als Rob zegt dat ze dat bij hem wel doen ( = plastic he ? ), dan zou ik dat zeker niet nemen.

Geplaatst:

Hmmm dan zullen onze Duitse muizen daar ook wel doorheen knagen... Jammer want het zag er erg makkelijk uit!

Stomme vraag misschien RobO, maar waar haal je het plastic vandaan, wat je voor die schijven gebruikt?

Geplaatst:

we nemen de achterkant van deze:

download60811441692682.jpg

en knippen een cirkel uit met een diameter van 15 cm, dan een v-tje eruit tot het midden en een rondje, zoiets:

kegelmantel530451441692883.gif

en nieten het kegeltje rond de stengel met de opening beneden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...