bio-fee Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Wat is jullie succesvolste manier om je maïs (nog aan de plant) te beschermen tegen muizen? De zoekfunctie leverde mij tips op over ronde plastic schijven maar ik kan ff niet bedenken waarvan en hoe precies ik die dan zou kunnen maken... Quote
Bit Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 De 'oogst-zakjes' die ik heb aangeschaft voor het verpakken van de straks rijpende trossen druiven, zijn ook zeer geschikt voor het inpakken van de kolven mais, zo vertelde mij de verkoper.Zie mijn moestuin-update : blog/Bit/ voor een foto van welke zakjes ik bedoel. 30 stuks voor 4.95. jaren en jaren te gebruiken. Quote
bio-fee Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 Dat ziet er handig uit Bit!Het lijkt zo op de foto op het materiaal waar aardappelzakken van gemaakt zijn...? Of van die grote zakken waar appels of wortels in zitten? Waar koop je zulke zakjes? Quote
RobO Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 ja, sorry, maar onze haarlemse muizen knagen daar doorheen die schijven maakten we vorig jaar van stevig plastic, rondje 30 cm en dan een knip erinsluitend om de stengel op 1 m hoogte en dan vastnieten Quote
Bit Geplaatst: 6 september 2015 Geplaatst: 6 september 2015 De zakjes heten "oogstzakjes" bij Vreeken. In verschillende maten te krijgen. Zijn van die zakjes waar je ook bollen in koopt of uien. Of de muizen ook daar doorheen knagen, heb ik geen ervaring mee, maar als Rob zegt dat ze dat bij hem wel doen ( = plastic he ? ), dan zou ik dat zeker niet nemen. Quote
bio-fee Geplaatst: 6 september 2015 Auteur Geplaatst: 6 september 2015 Hmmm dan zullen onze Duitse muizen daar ook wel doorheen knagen... Jammer want het zag er erg makkelijk uit! Stomme vraag misschien RobO, maar waar haal je het plastic vandaan, wat je voor die schijven gebruikt? Quote
RobO Geplaatst: 6 september 2015 Geplaatst: 6 september 2015 hihi, bij de kantoorboekhandel, zijn eigenlijk omslagen voor een hoop A4 ambtenarengeneuzel (ok, was zelf een jaar of 15 semiambtenaar ) Quote
bio-fee Geplaatst: 6 september 2015 Auteur Geplaatst: 6 september 2015 Bedoel je van die L-mapjes, RobO?Dat is toch vrij slap plastic? Quote
RobO Geplaatst: 6 september 2015 Geplaatst: 6 september 2015 ja, precies, kunnen ze er niet aan gaan hangen die mice Quote
bio-fee Geplaatst: 7 september 2015 Auteur Geplaatst: 7 september 2015 Ah oké!Nou dan duik ik mijn bureaulade maar eens in want daar liggen nog wel wat van die mapjes! Quote
RobO Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 we nemen de achterkant van deze: en knippen een cirkel uit met een diameter van 15 cm, dan een v-tje eruit tot het midden en een rondje, zoiets: en nieten het kegeltje rond de stengel met de opening beneden Quote
bio-fee Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Geplaatst: 8 september 2015 Oh dat zijn snelhechters, geen L-mapjes! Dat plastic is ietsje dikker. Nou ik ga eens aan het knutselen, handig deze plaatjes erbij. Quote
wijo Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Dank voor deze mooie en nuttige tip. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.