aalterse-willy Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Maar we moeten allemaal dood vandaag, daarom kregen we zulk goed voedsel. Ze zullen ons toch smaken deze winter en volgende lente hoor. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
prettig gestoord Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Ik zou zeggen, eet smakelijk! Wij hebben nog maar twee poule de bresse hennen die komend jaar voor nageslacht mogen zorgen ook om in eigen vlees voorziening te kunnen voldoen. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
aalterse-willy Geplaatst: 9 september 2015 Auteur Geplaatst: 9 september 2015 poule de Bresse zal ik niet meer hebben, wel een kruising met Amrock.Die Bresse hanen zijn me te agressief, die vallen alles en iedereen aan.Ze zitten nu allemaal al in de manden, gereed voor transport, eerst nog de kleindochter gaan halen van school, 15km ver. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jane Doe Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 De kipjes zullen hun dienst doen als soep- en braadkip Willy ik heb nog wel een haan voor je, die valt alleen maar aan als je aan zijn hennen komt Poul de bressen x Jersey giants lijkt me wel wel een mooie kruizing. Maar kan niet aan jersey giant komen zucht. Quote
Martijn Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Zijn dit nog zuivere poule de Bresse?. Welk gewicht hebben ze nu. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 10 september 2015 Auteur Geplaatst: 10 september 2015 De meeste zijn nog zuivere poule de Bresse maar er zitten ook al kruisingen tussen, door die Amrock haan.Het gewicht zal ik vanavond weten, dan ga ik ze terughalen van de slachterij. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Pietl Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Kruisen met jersey giants zou ik niet doen, die groeien enorm, maar dan ook enorm, traag. Quote
Martijn Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Is een kruising met het Noord Hollands hoen geen idee. Is van oorsprong ook een vleesras met een wit vel. Quote
Jane Doe Geplaatst: 11 september 2015 Geplaatst: 11 september 2015 Ze krijgen de tijd, zuivere poul de bres blijven. Omdat we bij een vereniging zitten. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 1 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2015 Als ge die Poule de Bresse wilt kweken en in een vereniging blijven dan moeten ze gans alleen zitten, geen andere erbij!Nu zit er weer een kalkoenhen te broeden, had niet eens gemerkt dat ze aan het leggen was.Maar!!!!!! de vorige die twee kuikentjes had, dat zijn kippetjes, echt waar, hoe dat gelopen is weet ik niet maar ze heeft geen kalkoenkuikens grootgebracht Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jane Doe Geplaatst: 1 oktober 2015 Geplaatst: 1 oktober 2015 Willy per stam een haan met 10 hennen, bloedlijnen voor eier en vleesproductie. Er zijn hier 2 hokken met uitloop. Bij de vereniging gaat het om de witte, maar ik wil graag ook de zwarte en blauwe. Eerst wit en dan zien we verder.Een hok kan ik nu leegruimen, hoef ik maar paar kuub witzand in zakken te scheppen Dan een tunnel naar de wei en voliere. Vanaf de schuur een afrastering en langs de muur, voor Sultan en kipjes. Natuurlijk scharrelen de kipjes niet met sultan samen.Stuk bos afzetten, ook voor Sultan en kipjes, zal wel even duren voor het klaar is en in gebruik genomen kan worden. Quote
Roelie Geplaatst: 6 oktober 2015 Geplaatst: 6 oktober 2015 Hier gaan we volgend jaar proberen om van onze Sussexen kuikens te krijgen èn een toompje kruising Sussex/Orpington, want onze Sussex haan is een uitzondering op de regel dat dit ras rustig en bedaard zou zijn. Hij vliegt mijn vrouw naar de benen, eens in de maand ongeveer, want dan is ie de afstraffing van de maand er voor blijkbaar weer vergeten... Mij probeert ie niet meer... Quote
nick86 Geplaatst: 15 december 2015 Geplaatst: 15 december 2015 Willy, ik was benieuwd wat je nou eigenlijk betaald voor het slachten en om hoeveel kippen gaat het dan? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.