annemoontime Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 beste tuin vrienden,Ik heb dit jaar veel prei tot bloei zien komen en laten staan, prachtig om te zien en er is zoveel bezoek van insekten. Vandaag heb ik ze uit de grond gehaald, afgesneden en ze staan nu nog even (zolang het duurt) te pronken in een vaas. Bij de voet van de planten zitten nieuwe knolletjes, sommigen zelfs al meer een uitloper (groen blad). Kan ik hiermee nog iets doen? Nu weer in de grond poten? of opeten? ik heb geen idee en lees eigenlijk alleen maar dat prei gezaaid dient te worden.. Wie kan mij raad geven, dankjewel alvast!groetjes, Niccop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 Dat had ik ook, ik heb ze weer gepoot en zie wel wat ze doen. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 Uhmmm... kan dat een kruising met oerprei zijn? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
annemoontime Posted September 12, 2015 Author Share Posted September 12, 2015 Hoi Jorieke, ja, zo ziet het er bij mij precies hetzelfde uit. Ik heb ze nu nog niet in de grond gezet omdat ik niet zeker weet of ik hier goed aan doe... en nee, het is geen oerprei... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 Dat van mij is die mammoet prei. Van de teeltwedstrijd. Ik heb ze in een potje gestopt en daar komen nu een boel witte wortels onderuit. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts