dennislp Posted May 31, 2011 Share Posted May 31, 2011 Hey, Ik zit hier nu met meerdere afgebroken takken, gelukkig takken waar geen besjes aanzaten. Graag zou ik ze stekken, vind het zonde om ze zomaar weg te gooien... Kan je nu nog redelijk goed stekken? Waar kan ik ze het beste neer zetten? (koud en donker in de garage of ergens buiten in de schaduw?) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 31, 2011 Share Posted May 31, 2011 Ik heb een paar jaar terug stekelbessen en zwarte bessen gestekt na de oogst. Stevige takjes van ongeveer 40 cm lang getopt, onderaan van blad ontdaan, voor de zekerheid in wortelpoeder gedoopt en voor 2/3 in de grond gezet, ergens in de schaduw. In het voorjaar zijn die bijna allemaal uitgelopen. In het najaar heb ik ze toen uitgeplant op de plek waar ze moesten komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 31, 2011 Author Share Posted May 31, 2011 oke, dan ga ik het toch maar weer proberen! Zal ze denk lang niet voor 2/3 in de grond krijgen, eerder 1/4 dan 2/3 denk.. (heb k al wel succes mee gehad, 1/4 in de grond, zal wel goedkomen) Zal ze in stekgrond zetten en wat stek/wortel poeder gebruiken! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts