Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben maar eens gaan proberen om in plaats van de plant gewoon direct water te geven, het water op de schotel onder de pot te gieten. Zo kan de plant zelf bepalen hoeveel water hij wil opnemen. Maar wat mij opvalt is dat het lijkt alsof niet de plant, maar de pot zelf het water opneemt (de pot wordt wat donkerder aan de onderkant). De planten zitten in terracotta potten van de Intratuin. Ligt het aan mij of neemt die pot al het water op dat voor de plant bedoeld is?

Maarten

Geplaatst:

Je kan dan het best de hele pot geruime tijd laten weken zodat ie de gelegenheid heeft om het water op te nemen.

Ook voordat je bijvoorbeeld aan het verpotten gaat is het aan te raden de aardewerken potten eerst zich vol te laten zuigen met water.

Geplaatst:

Ik heb 2 van die potten met peperplant staan. Maar bij de ene zie ik echt de waterlijn in de pot. Bij de andere voel ik de pot niet vochtig worden en zie ik ook geen kleurverschil. Kan dat komen doordat de laatste al eerder gebruikt is en de eerste nog nieuw is?

En het laten weken ka dat ook met plant erin al? Want die planten staan daar dus al enige tijd in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...