Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi lieve moestuinders,

Ik heb nog niet zoveel ervaring en kan wat tips gebruiken.

Ik heb op mijn nuts tuintje wat houten bakken gebouwd en die moeten nu gevuld worden.

Nou kan ik redelijk goedkoop aan goeie compost komen (ik heb namelijk een paar kuub nodig) en vroeg ik mij af of dat genoeg is om in te planten? (Dus pure compost)

Of moet ik het mengen met iets anders? (Zand etc)

Graag hoor ik van jullie

Geplaatst:

Ik neem aan dat die houten bakken geen bodem hebben? Dan kan je opvullen met goede compost, en met een spitvork even wat loswippen zodat het wat mengt met de grond onder de bakken.

Ik ben ook verhoogde bakken aan het maken op/in mijn tuin op zandgrond, en ik vul ze ook op met compost (en verteerde paardenmest). Dat wordt dan echt prachtige grond

Geplaatst:

Ik had omdat de 'echte tuin' te klein was ook bakken gemaakt, met turf, compost en vermiculiet als vulling. Nu lees ik hier boven dat het de MM mix is. Maar daar moet het wel mee lukken. Veel plezier en succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...