Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Potjes reuzel (Cadeautjes voor de feestdagen)


Aanbevolen berichten

Zie ook dit topic: cadeautjes-voor-de-feestdagen-2015-t15943.html? , we willen met een clubje forumleden voor de komende feestdagen wat zelfgemaakte zaken verkopen. Zo kan jij unieke cadeautjes uitdelen aan vrienden/familie, en hebben wij een leuk centje om de hobby te spekken

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ik bied aan: potjes reuzel. Een klein potje van 210ml (zo'n 170 gram) inhoud, en een grotere van 370 ml (zo'n 310 gram).

 

Ideaal om in, en mee te bakken. Het wordt vooral in Engeland veel gebruikt in deeg voor hartige taarten, zie bijvoorbeeld hier (vana 1 minuut 5) een recept van Jamie Oliver: https://youtu.be/7ekgWpi3kF4 (zoek voor meer Engelse recepten op 'lard' of 'leaf lard')

 

De reuzel is gloeiend heet in hete potten gedaan, dus het is erg lang houdbaar. Het potje hoeft pas na openen in de koelkast.

 

Prijs: 1,50 voor het kleine potje, 2,00 voor het grotere potje.

 

IMG082488111443630678.JPG

 

IMG994365581444756086.JPG

 

IMG994426751444756115.JPG

 

IMG104432371444756236.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorieke, is het gezichtsbedrog of lijkt het alsof het grote potje in de foto hierboven craquelé vertoont (en dus gebarsten is)?

OT: mooie potjes hoor. Ik ken inderdaad genoeg recepten mee. Voor een echte pie or pud kun je bijna niet zonder

Ik kende ooit iemand die at het op brood als boter, en deed er dan wat zout op. Volgens hem fantastisch lekker.

 

Moeten de cadeautjes trouwens afkomstig zijn van je land of de moestuin?

It ain't what you do, it's the way that you do it

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...