Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb eergisteren de pompoenpannenkoeken gemaakt. Iets aangepast omdat ik er een hartige variant van wilde maken. Dus geen suiker maar een flinke draai peper en wat zout. Ook een extra ei

Na het omdraaien wat plakjes oude kaas eroverheen en de deksel even op de pan zodat de kaas smolt.

Ik heb daarbij wat snijbiet met knoflook gewokt met wat kerrie. Ik heb er wat spekjes doorheen gedaan. Ik heb de snijbiet over de pannenkoek geschept.

Het aardse van de snijbiet ging geweldig samen met de zoetige smaak van de pannenkoek.

De spekjes, het extra eitje en de kaas zijn feitelijk niet nodig maar ik heb een grotere eiwitbehoefte dan gemiddeld.

Zonder dat zou ik er een handje walnoten overheen gooien.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

• 10 maanden later ...
Geplaatst:

Van de nieuwsbrief van Velt.

Deze eten wij zo, alleen de knolselderij heb ik vervangen door aubergine uevt.

Enne wat meer kruiden tijm en saffraan.

ED71FEE6-EA9C-425F-A4C1-F957BFBCE051.thumb.png.9b6f24a6e1d2c84cb4d0709d0d5a975a.png

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat een heerlijke recepten hier. Eens wat anders dan pompoensoep. 

Ik heb vorig jaar een heerlijke traybake gemaakt met pompoen. Met nog even het recept terug zoeken. Dan zal ik het hier ook plaatsen. 

1 pompoen van +/- 1kg, samen met paprika (2 stuks), aardappelen (3 stuks) en uien (2 stuks). We hebben kipstukjes(300 gr.) erbovenop gelegd voor vlees. Het vlees gemarineerd in een marinade van olijfolie (1 el), paprikapoeder (1 tl) en peper en zout. De groente heb ik gemarineerd in een marinade van olijfolie (3 el) gemberpoeder (1 tl), korianderpoeder (1 tl) en chilivlokken (1 tl).

30 min op 200 graden in de oven, boven- en onderwarmte.

aangepast door Gitta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic