Geplaatst: 11 juni 201114 j maar serieusdie van mij hebben nog maar 3 of 4 kleine blaadjes.en we zijn al in juni
Geplaatst: 11 juni 201114 j niet op een broeiveur moest dat dan? het kan nog wel. er zijn net twee vrachtwagens vol paardemest gekomen.ik heb ze eind maart gezaaid en twee weken geleden uitgeplant er is trouwens niets aan de voeding gedaan dan zal het daar wel aan liggen?
Geplaatst: 11 juni 201114 j Auteur Moeten niet, maar je ziet resultaat bij mij op een broeiveur. Hoe ga je dat doen als je al uitgeplant hebt? Een ringbroeiveur errond?
Geplaatst: 11 juni 201114 j jij hebt ze in een kas en in een broeiveur?ik dacht dat platglas wel genoeg zou zijn.dan moet ik maar een broeiveur eromheen maken of de plantjes weer uitgraven.maar mijn vader heeft het over kruisbesmettingen??
Geplaatst: 11 juni 201114 j Auteur Wat bedoelt hij met kruisbesmettingen? Bevruchting met ander meloenstuifmeel? Of iets met de broeiveur?
Geplaatst: 11 juni 201114 j Auteur We zullen zien, daarvoor dient dat proefveldje op broeiveur he. Durfde dat niet meteen voor alle meloenen in de serre.
Geplaatst: 11 juni 201114 j Auteur Nee geen broeiveur in de kas, er is 11 dagen zaaiverschil dat die op broeiveur dat die later gezaaid zijn. Ondertussen hebben die van bladmassa die van in de serre voorbijgestoken. In de serre zijn er al wel vruchten, op de broeiveur nog niet.
Geplaatst: 11 juni 201114 j okehebt u ook wat aan de bemesting gedaan?ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen wat voor mest en hoeveel ze moeten hebben.
Geplaatst: 11 juni 201114 j Auteur Ze hebben op de broeiveur natuurlijk de paardemest, en heb er een laag compost van 5 cm mee ondergewerkt in de bovenlaag. Ze krijgen wekelijks 12-12-36. Die in de serre hebben bij uitplant compost en 2 schepjes Osmocote meegekregen, en krijgen ook wekelijks 12-12-36.
Geplaatst: 11 juni 201114 j Auteur Is eender als de NPK maar ergens klopt in die verhouding, de P mag minder zijn. Wat eerder belangrijk is dat de EC waarde niet boven de 2.5 komt.
Geplaatst: 9 juli 201114 j Auteur De eerste watermeloen was net 40 dagen oud en kon me niet meer bedwingen, green koud zweet en warm tegelijk.Met een bang hart met een vlijmscherp mes in de hand..................................de watermeloen te lijf...........................zou hij rijp zijn met net 2.5 kilo. Thuis meteen het mes erin en superzoet, het kleinzoontje mee geholpen hem op te vreten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.