Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En dan nog iets: ik kreeg vorig jaar wol en een patroon om een jurkje te breien voor t kleinkind. Alhoewel het geen moeilijk patroon is ben ik niet verder gekomen dan halverwege t voorpand van t jurkje. Dat heb ik net weer uitgehaald..het kindje is nu te groot. Dit gaat het sowieso niet worden voor mij, ik brei liever met pen 7 en dan alleen maar sjaals ( daarom wil ik ook haken leren)

Wie heeft er zin om dit jurkje te breien? Je krijgt het (phildar)patroon en de 6 bolletjes wol...in ruil voor een pakje jamsuiker?breien26741458147878.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Klopt haha!

Ik niet haken voor dummies, maar wel het "handboek haken" van de Action geloof ik. Wil je die lenen? Ik kan ook wel wat uitleggen in april of juni als je dat fijn vindt

Geplaatst:

Hoi ik heb voor je tomaten planten. Coer de boef. En bloemkool plantjes. Die winter kamperfoelie rook heel lekker. Ik vertelde vorig jaar het aan mijn tuin buurman. En die had er wel oren naar voor de grote tuin van zijn dochter. Mijn vraag heb je nog stekken.

Geplaatst:

Anna, uitleg in juni is fijn..misschien kan het boek dan mee en kan ik dan enkele kopieen maken aan de hand van de uitleg

Simke, superfijn van de ruil. Ik heb 4 kamperfoelies afleggers opgepot en hoop dat er minstens 2 het gaan doen, dan is er een voor jou. ik hou je op de hoogte!

Geplaatst:

Appelvrouw,

Je krijgt wat plantjes van die artisjok. Had er 25 gezaaid, waarvan tot hier 8 boven kwamen...groeien zeer snel en maken al hele lange wortels...niet geschikt om tot 16 april in een apart bakje te laten staan.... en ik heb ze dus al opgepot in 11 cm. potten. Ik wil er zelf ook een flink aantal zetten. Zal waarschijnljk de andere helft nog zaaien binnenkort. Ruimte is beperkt, nu het in de kas eigenlijk nog te koud is voor veel planten...moet al heel veel improviseren met alle zaailingen etc.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Die lissen en winterkamperfoelie zou ik leuk vinden!

ik heb wel wat bamboestokken die ik kan afsnijden voor je.

mijn bessen zijn niet heel special geloof ik.

Ik heb wel een oude stekelige braam die lekker en tot laat vrijgevig is. stond alleen geen naam bij toen we het huis kochten

zeg maar of je die wilt proberen, dan gaat het mes erin

Geplaatst:

Gele iris neem ik voor je mee. De winterkamperfoelie moet je even afwachten..de twee zeker groeiende heb ik vergeven..ik heb er nog een die nog geen teken van leven geeft..maar het is nog vroeg. Doet ie het dan is ie voor jou.

Geplaatst:

Ik ben wel zo`n beetje uitgeruild..anders ben ik echt de hele MTFD alleen maar daar mee bezig. Dus vandaag heb ik mijn vraag en aanbodlijst geschrapt en heb ik hier alleen de ruilafspraken. Dat neemt niet wel dat je nog best kunt vragen om iets als je denkt dat ik het heb.

Willen jullie allemaal nakijken of alle afspraken erop staan?

Geef:

Simke: citroenverbena, ochtendmix, winterkamperfoelie.

Jorieke: mispelgelei, Yakon, winterkamperfoelie

Ciska: mispelgelei, kastanjeboon ( haricot gout chataigne d`Echenans), geelwortel voor Erny

Angela: mispelgelei, gele iris, geelwortel

Jootje: kaaspotjes 2 x + koningskaars en heemst..

Estemy: tomatenzaadjes meerdere soorten blauw/ VeltWil/Topaz or huan

Kibas: bonte en gewone eeuwig moes

P.Gestoord: Tayberry

Reina: Tayberry

Weknow: zeepkruid

Goldfish: citroenverbena en knoflookbieslook + zijn boek C. Shein en mini granaatappelboompje

Berijl: 2 kaaspotjes en oerprei en perzik

Salamander: Bumble bee oerprei

Jasmin: ochtend,verkouden,avondthee en provencaalse kruiden..

Groentjuh: 2 x hazelnoot

Nasuada: Ochtend- en verkoudheidsthee

Anna3: 3 soorten kruidenthee, bietenzaad, boerenkoolzaad, zaad tomaat VeltWil, Gojibessenstruikje.

Kim: gojibessenstruikje.

Robo: watertimer. walnoten

Bouwvrouwe: gele iris, laatste stek winterkamperfoelie

Zuurdesem: Angela, Prettig Gestoord

Krijg:

Yuras: Physalis en oranje paprika.

Ciska: rozenstekken

Kibas: chayote

Angela: prosecco

Jorieke: Zwartmoeskervel, brave Hendrik/Zeebiet indien aanwezig, komkommerplantje(s)

Goldfish: Boek Sepp Holzer, blauwe bes

Prettig G.: rode puntpaprika/mortgage/lincoln

Berijl: vlees/zeepjes

Groentjuh: gehaktmolen

Salamander: paprika, ammi nogwatius

Jane Doe: braam Navaho

Jasmin: zeepjes

Nasuada: geleisuikers

Simke: tomaatpl. en bloemkoolpl.

Estemy: plantjes broccoli + nog 2 srt.

Anna3: Tomatenplanten 5 srt. zaadjes dancing W.S., 2 xpaprika

Reina:

Weknow:

Jootje: tomatenplanten

Robo: bloemen enzo

Bouwvrouwe: hemerocalis, herfstanemoon

Geplaatst:
Die lissen en winterkamperfoelie zou ik leuk vinden!

ik heb wel wat bamboestokken die ik kan afsnijden voor je.

Het laatste aanbod van de bamboestokken had ik overheen gelezen. Mag ik me daar nog voor inschrijven Bouwvrouwe?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...