Geplaatst: 3 februari 20169 j Heeft iemand ervaring met het kweken van Canna edulis? Ik heb hem gekocht en ik weet dat hij groot wordt (rond de 2 meter). Het is daarnaast ook een mooie plant. Je kunt jonge wortelknollen koken en een bindmiddel uit winnen. Heeft iemand van jullie hem al eens proberen te gebruiken om mee te koken? Hoe smaakt hij? Ik wil één plant steeds binnen overwinteren en andere planten wil ik in een 0,5 meter diep gat planten, die ik in de herfst bedek met een plaat op het gat en daarop komt dan een isolatielaag. Ik hoop dat de aardwarmte de vorst uit de plant houdt. Ik denk dat dit moet werken, met wel als nadeel dat de plant in het voorjaar even nodig zal hebben om te gaan groeien. Ik ga deze methode met meerdere bijna winterharde planten proberen, zodat ik de planten niet steeds naar binnen en buiten moet halen. In de kas wil ik een sleuf van 2 meter diep, 2 meter breed en 3 meter lang graven (zal even duren eer ik dit af heb, want ik moet het met de hand graven). In deze sleuf wil ik een bak maken waarin ik hoop citrussen en granaatappels te kweken (staan nu in pot / geven daardoor niet heel veel vruchten). De bak warmt eerder op in het voorjaar (is ook droger) en anderzijds houdt de aardwarmte hopelijk de planten warm genoeg in de winter. Op het gat kan ik dan in noodgevallen nog een bescherming laag aanbrengen (polycarbonaatplaat). De kas zelf wordt ook voor een groot deel uit polycarbonaatplaten gemaakt.
Geplaatst: 3 februari 20169 j Geen ervaring. Heb je de informatie op de website van Pfaf al wel bekeken? http://www.pfaf.org/user/Plant.aspx?LatinName=Canna+edulis Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.