Ga naar inhoud

Waar kopen jullie je biologische zaden (online)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van der Wal is zonder meer mijn eerste keuze. Zaad is vers, ze zijn snel, goed betaalbaar (misschien elders soms goedkoper...maar let dan even op de hoeveelheid en uitstekende service. Assortiment biologisch neemt laatste jaren sterk toe.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Tot nu toe voornamelijk bij de Bolster, zit wat dat betreft op rozen aangezien we deze in de Natuurvoedingswinkel verkopen waar ik werk. Ik bestel dan meteen de zaden die ik zelf wil hebben mee met de grote hoop.

En sinds kort hebben ze ook een mooi assortiment biologische zaden bij 123zaden, daar ga ik binnenkort ook nog een klein bestellinkje doen denk ik

Geplaatst:

Van der Wal, de Bolster en Vreeken. En voor vaste (sier)planten ga ik dit jaar echt bestellen bij http://www.kwekerijbastin.nl/ , alles ook bio gekweekt en met geweldig leuke en eerlijke omschrijvingen van elke plant. Ik zag vanavond pas dat je het boek van Roger Bastin, Puur Mediterraan tuinieren, gewoon gratis als pdf kan downloaden op hun site. Ik ga het binnenkort eens lekker lezen, want als het net zo leuk geschreven is als zijn beschrijvingen van de planten, is het vast en zeker een boek dat heerlijk weg leest.

Geplaatst:

http://denieuwetuin.be/, enorm leuke webshop!

We vinden het vanzelfsprekend dat we geen gif of chemicaliën gebruiken binnen het bedrijf. We gebruiken geen turf. Planten worden verzorgd zonder dierlijke meststoffen maar met plantaardige producten zoals luzerne, soja, cacao, zeewier en vinasse.

We leggen ons toe op de teelt en vermeerdering van zaden. Ons aanbod omvat een mengeling van eigen gekweekte zaden, zaden van organische kwaliteit, biologisch en conventioneel gekweekte zaden.

Geplaatst:

Ik koop ook wel bij de Nieuwe Tuin, en ook bij levenvanhetland, maar beide zijn niet gecertificeerd bio. Ik geloof wel dat ze milieuvriendelijk werken, maar ik kom er niet helemaal achter hoe en wat precies...

Ze hebben wel erg leuke en bijzondere zaden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...