Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Nee, maar heb nieuwe stekken genomen....ze moeten alleen nog wortelen.

Ik kan ze voor je meenemen, of ik neem ze mee in het najaar.....zeg het maar.

Ik heb het even in de lijst aangepast...die is in ieder geval voor jou

Geplaatst:

Ja joh, tis altijd een gok.

Zo doen ze het goed en lijken ze aan te slaan.....en zo ineens gaat het mis.

Van de gewortelde rozen zijn de wortels inmiddels goed ontwikkeld zag ik, ze komen onder het potje uit. Het wordt tijd voor een eigen potje. Ik zal ze komende week verpotten. Wilde ik gisteren doen met het mooie weer....maar moest onverwacht invallen

Geplaatst:

Hoi Ciska,

Historische boontjes heb ik zowel stam als stok.

Kievitjes zijn stok, patrijzijnoogjes zijn stokdopboontjes, goudkorrels zijn (dacht ik) ook stok ( begin te twijfelen, had wat boontjes die stok ipv stam bleken, heb dat niet meer vastgelegd. dom. dom)

Heb nog wat mooie spekbonen (stok, knalrose vers, weet alleen ras niet..)

als ruil zou ik iets van de volgende plantjes leuk vinden:

- helleborus ( roze, lichtroze, geen donkere, die heb ik nl al)

- ploxen; ooit veel gehad, zijn magisch verdwenen

- gebroken hartje

- hemelsleutel

Geplaatst:

Ik heb niet alles doorgelezen, maar als je wilt kan ik wel een stek/polletje steken van mijn meerjarig bonenkruid. Die doet het hier goed en heeft al twee winters overleefd (kan wel voor je op het kaartje kijken wat het precies is straks).

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:
Ik heb vandaag geel brandkruid gezaaid, ik weet alleen niet of het opkomt ik heb namelijk geen idee hoe oud het zaad is.

Als ze het doen breng ik een plantje voor je mee.

Het zaad doet dus helemaal niets!

Dus dat gaat hem niet worden.

Ik heb eventueel wel geel lupine zaad?

Geplaatst:

@ Angela, ja dat mag ook wel. Helaas heb ik lupines nooit langer dan 1 seisoen kunnen laten blijven. Maar wil het wel proberen..zaad is tweejarig toch?

@ simke, bonenkruid graag...

Geplaatst:

Hmmmm ik zou zeggen vanuit biologisch oogpunt.... licht kleuren, wit of geel. En donkere kleuren meer naar blauw paars neigen. Maar geeft niet...ik wil het wel opnieuw proberen. Misschien dat gezaaide lupines het wel doen?

Geplaatst:

Heb je die Heritage nog? Of lievevrouwebedstro

Ik heb div. aardbeiplantjes voor je en evt oerprei.

Ik heb ook een gele phlomis...geen idee hoe die te stekken Maar neem graag stek (na advies) voor je mee

Geplaatst:

@ goldfish, ja klopt....had ik op mijn lijst thuis staan.... ik zet je erbij

@ Geedee graag de phlomis......ik denk gewoon een stukje afsteken met iets scherps (spade, schep etc). Volgens mij zijn het wortelstokken net als de kogeldistel.

Lieve vrouwe bedstro heb ik voor je. Heritage is al gereserveed.... *moment ga ff kijken of er nog wat anders moois is* is misschien "Brother Cadfael" iets voor je? Erg gezonde roos met glanzende blaadjes. Ik ben inmiddels al weer druk aan het stekken...anders stek in heritage voor je en reserveer hem voor je in september? Je mag ook nog ongewortelde stekken mee....

Geplaatst:

Hey Ciska,

Ik zag dat je stekken kan nemen van: rode aalbes, witte aalbes, roze aalbes, zwarte bes, josta bes, roze framboos, gele framboos, witte kruisbes, rode kruisbes en Japanse wijnbes.

Zal wel veel te laat zijn, maar mocht het nog kunnen dan heb ik daar belangstelling voor.

Mijn zoon heeft een oud huisje gekocht met 3000 meter grond en ik heb als project op mij genomen om hier een fruithaag aan te leggen.

Waar ik natuurlijk later zelf de vruchten van mag plukken/wecken .

Door alle verbouwwerkzaamheden heb ik niks gezaaid maar ik kan je vast wel blij maken met iets.

Groetjes Nas..

Geplaatst:

Ik heb twee jaar geleden eeuwige moes gehad in de tuin.....cavias zijn hier zo verwend, die halen hun neus op voor kool

Alleen boerenkool en bloemkool wordt hier mondjes maat gegeten, maar alleen als ze in de gaten krijgen dat zij het daarmee moeten doen. Maar ik persoonlijk geef ze liever andijvie....ik heb zelf liever ook Ander kolen hoor dan eeuwige moes.....

Geef jij je cavia's eeuwige moes?

Geplaatst:

Nee nog nooit geprobeerd maar het gedeelte van eeuwig leek me wel makkelijk dan hebben ze altijd groenvoer.

Maar hier zijn ze ook niet zo happig op kool en ze gaan er van stinken vind ik.

Ik was gisteren op de tuin en was gras aan het snijden voor de cavia's bij gebrek aan iets anders en toen moest ik aan dat eeuwig moes denken vandaar.

Geplaatst:

Mijn tuin buur heeft bamboe staan, dat geef ik vaak winters en wat gras. Verder koop ik gewoon goedkoop andijvie, witlof, appels, tomaat, sla, winterwortelen, komkommer en zo nu en dan paprika in wanneer het in de aanbieding is.

Als wij bloemkool of boerenkool eten krijgen ze de restjes...maar echt happig zijn ze er niet op. Ik geef het ook liever niet.

Eeuwige moes is inderdaad wintergroen, maar wordt ook heel hoog en rommelig, zoiets als boerenkool op het einde van het seisoen kale stam en bovenin een toef groen. Ik weet niet of je het kan snoeien maar ik heb het geruimd....je zou het kunnen proberen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...