angela († maart 2025) Geplaatst: 22 februari 2016 Geplaatst: 22 februari 2016 Ik ken het alleen van een plaatje nog nooit in het echt gezien, ik had zaad liggen omdat het ook een goede bijen plant blijkt te zijn.Maar het zaad ligt er dus al even want van zaaien is het nooit gekomen Quote
Ciska Geplaatst: 22 februari 2016 Auteur Geplaatst: 22 februari 2016 we wachten af van wat er boven komt...niet geschoten is altijd mis toch? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 maart 2016 Geplaatst: 17 maart 2016 Had je van die st Cecilia meer dan 1 gewortelde? Quote
Ciska Geplaatst: 18 maart 2016 Auteur Geplaatst: 18 maart 2016 Nee, maar heb nieuwe stekken genomen....ze moeten alleen nog wortelen.Ik kan ze voor je meenemen, of ik neem ze mee in het najaar.....zeg het maar. Ik heb het even in de lijst aangepast...die is in ieder geval voor jou Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 maart 2016 Geplaatst: 18 maart 2016 Nee hoeft niet ik vroeg het me af omdat er niet gereserveerd bij stond.Ik hoop dat die sharif het gaat doen lijkt me een van de mooiste naast die st Cecile? Quote
Ciska Geplaatst: 18 maart 2016 Auteur Geplaatst: 18 maart 2016 Ja joh, tis altijd een gok.Zo doen ze het goed en lijken ze aan te slaan.....en zo ineens gaat het mis. Van de gewortelde rozen zijn de wortels inmiddels goed ontwikkeld zag ik, ze komen onder het potje uit. Het wordt tijd voor een eigen potje. Ik zal ze komende week verpotten. Wilde ik gisteren doen met het mooie weer....maar moest onverwacht invallen Quote
Bouwvrouwe Geplaatst: 25 maart 2016 Geplaatst: 25 maart 2016 Hoi Ciska, Historische boontjes heb ik zowel stam als stok.Kievitjes zijn stok, patrijzijnoogjes zijn stokdopboontjes, goudkorrels zijn (dacht ik) ook stok ( begin te twijfelen, had wat boontjes die stok ipv stam bleken, heb dat niet meer vastgelegd. dom. dom) Heb nog wat mooie spekbonen (stok, knalrose vers, weet alleen ras niet..) als ruil zou ik iets van de volgende plantjes leuk vinden:- helleborus ( roze, lichtroze, geen donkere, die heb ik nl al) - ploxen; ooit veel gehad, zijn magisch verdwenen- gebroken hartje - hemelsleutel Quote
Raquette Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 Ik heb niet alles doorgelezen, maar als je wilt kan ik wel een stek/polletje steken van mijn meerjarig bonenkruid. Die doet het hier goed en heeft al twee winters overleefd (kan wel voor je op het kaartje kijken wat het precies is straks). Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
simke Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Heb je al meer jarig bonen kruid? Die heb ik wel voor je Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Ik heb vandaag geel brandkruid gezaaid, ik weet alleen niet of het opkomt ik heb namelijk geen idee hoe oud het zaad is.Als ze het doen breng ik een plantje voor je mee. Het zaad doet dus helemaal niets!Dus dat gaat hem niet worden.Ik heb eventueel wel geel lupine zaad? Quote
Ciska Geplaatst: 3 april 2016 Auteur Geplaatst: 3 april 2016 @ Angela, ja dat mag ook wel. Helaas heb ik lupines nooit langer dan 1 seisoen kunnen laten blijven. Maar wil het wel proberen..zaad is tweejarig toch? @ simke, bonenkruid graag... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Ik heb werkelijk geen idee, wel een ding met dat zaad er zit geel en blauw zaad door elkaar en er zit duidelijk verschil in de zaden ik weet alleen niet welke van de 2 de gele is? Quote
Ciska Geplaatst: 4 april 2016 Auteur Geplaatst: 4 april 2016 Hmmmm ik zou zeggen vanuit biologisch oogpunt.... licht kleuren, wit of geel. En donkere kleuren meer naar blauw paars neigen. Maar geeft niet...ik wil het wel opnieuw proberen. Misschien dat gezaaide lupines het wel doen? Quote
Ciska Geplaatst: 10 april 2016 Auteur Geplaatst: 10 april 2016 Wil iedereen even het lijstje controleren? Geef alsjeblieft een gil als ik wat ben vergeten... Quote
Goldfish Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 We ruilen Albion ipv geld voor Flair Quote
geedee Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Heb je die Heritage nog? Of lievevrouwebedstro Ik heb div. aardbeiplantjes voor je en evt oerprei.Ik heb ook een gele phlomis...geen idee hoe die te stekken Maar neem graag stek (na advies) voor je mee Quote
Ciska Geplaatst: 11 april 2016 Auteur Geplaatst: 11 april 2016 @ goldfish, ja klopt....had ik op mijn lijst thuis staan.... ik zet je erbij @ Geedee graag de phlomis......ik denk gewoon een stukje afsteken met iets scherps (spade, schep etc). Volgens mij zijn het wortelstokken net als de kogeldistel.Lieve vrouwe bedstro heb ik voor je. Heritage is al gereserveed.... *moment ga ff kijken of er nog wat anders moois is* is misschien "Brother Cadfael" iets voor je? Erg gezonde roos met glanzende blaadjes. Ik ben inmiddels al weer druk aan het stekken...anders stek in heritage voor je en reserveer hem voor je in september? Je mag ook nog ongewortelde stekken mee.... Quote
geedee Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Een gewortelde stek van een roos vind ik prima, dus die brother is helemaal goed Quote
Nasuada Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Hey Ciska,Ik zag dat je stekken kan nemen van: rode aalbes, witte aalbes, roze aalbes, zwarte bes, josta bes, roze framboos, gele framboos, witte kruisbes, rode kruisbes en Japanse wijnbes.Zal wel veel te laat zijn, maar mocht het nog kunnen dan heb ik daar belangstelling voor.Mijn zoon heeft een oud huisje gekocht met 3000 meter grond en ik heb als project op mij genomen om hier een fruithaag aan te leggen.Waar ik natuurlijk later zelf de vruchten van mag plukken/wecken .Door alle verbouwwerkzaamheden heb ik niks gezaaid maar ik kan je vast wel blij maken met iets. Groetjes Nas.. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Geef jij je cavia's wel eens eeuwig moes? Quote
Ciska Geplaatst: 11 april 2016 Auteur Geplaatst: 11 april 2016 Ik heb twee jaar geleden eeuwige moes gehad in de tuin.....cavias zijn hier zo verwend, die halen hun neus op voor koolAlleen boerenkool en bloemkool wordt hier mondjes maat gegeten, maar alleen als ze in de gaten krijgen dat zij het daarmee moeten doen. Maar ik persoonlijk geef ze liever andijvie....ik heb zelf liever ook Ander kolen hoor dan eeuwige moes..... Geef jij je cavia's eeuwige moes? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Nee nog nooit geprobeerd maar het gedeelte van eeuwig leek me wel makkelijk dan hebben ze altijd groenvoer.Maar hier zijn ze ook niet zo happig op kool en ze gaan er van stinken vind ik. Ik was gisteren op de tuin en was gras aan het snijden voor de cavia's bij gebrek aan iets anders en toen moest ik aan dat eeuwig moes denken vandaar. Quote
Ciska Geplaatst: 12 april 2016 Auteur Geplaatst: 12 april 2016 Mijn tuin buur heeft bamboe staan, dat geef ik vaak winters en wat gras. Verder koop ik gewoon goedkoop andijvie, witlof, appels, tomaat, sla, winterwortelen, komkommer en zo nu en dan paprika in wanneer het in de aanbieding is.Als wij bloemkool of boerenkool eten krijgen ze de restjes...maar echt happig zijn ze er niet op. Ik geef het ook liever niet. Eeuwige moes is inderdaad wintergroen, maar wordt ook heel hoog en rommelig, zoiets als boerenkool op het einde van het seisoen kale stam en bovenin een toef groen. Ik weet niet of je het kan snoeien maar ik heb het geruimd....je zou het kunnen proberen? Quote
geedee Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Die bovenste toefjes kun je als stekjes weer nieuwe van maken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.