Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ruillijstje Ciska MTFD 16 april


Ciska

Aanbevolen berichten

@ koolrabi, je mag wel wat zaadjes opsturen, ik hoop dat ik er toch wat vruchten aan krijg dan. Ik heb wel lampen, maar geen warmte mat oid. Het moet echt in de hoge regionen zitten wat betreft hitte..... Ze nemen uit de normale sambalpot altijd zo een lik alsof het weinig voorstelt....dus daar wilde ik eens verandering in brengen dus het liefst een reaper of zo...of scorpion of is dat het zelfde?

 

Trouwens de thuiskok lust de knolselderij wel.....ikke alleen niet meneer eet eigenlijk alles wel...maar sommige zijn favoriet en sommige liever niet. Qua ruilen zullen we er wel uit komen...we wonen niet zover van elkaar vandaan. Dat gaat wel goed komen.

Ik zal een stek van de framboos voor je uitsteken en de oregano hot en spicy. Die mag voor een winter niet al te nat staan heb ik nu door....die bij mij in de volle grond staat fier overeind.

 

@ kibas, ja graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik net bij die rozen staan te kijken en er is nog een derde potje met een roos alleen is dat nu net het potje zonder label natuurlijk.

De andere 2 de Strawberry en de Alnwick heb jij nog enig idee welke nummer 3 was die je vorige keer voor me hebt meegebracht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of brother cadfael of The ingenious mr fairchild....beide erg mooi. Ik weet wel dat ik je toen een berichtje heb gedaan met de naam van de onbekende. Maar echt zeker weet ik het pas als ie bloeit.

Tja...dit overkomt mij dus ook regelmatig dan ben ik bezig met snoeien en stop een takje of wat in de grond, met het idee dat ik het wel onthoud......niet dussss of dat ik vergeet te labelen...ook zoiets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

He Ciska,

 

ik heb nog geen lijstje klaar, maar dat komt snel . Heb ik een tuin op een complex voor elkaar gekregen, heb ik er nog niet kunnen zitten ivm een spoedverhuizing

 

maarre, ik was voor de gein al wat aan het rondsnuisteren, en ik vroeg me af of je wat Daslook en een tayberry over zou hebben?

 

Ik heb voor jou normaal knolselderzaad en ik krijg bi mijn zaadbestelling ook droogbonen binnen.... ben ff alleen kwijt dewelke.... :S ik geloof dat het stokkievitsbonen waren, maar ik durf er mijn leven niet op te verwedden.... ma heb ik ze in huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kim de tayberry is voor jou, ben ik van die gigant verlost....hij staat nl erg in de weg. Ik snoei hem wel tot handzaam formaat hoor.....Daslook? Ik zal even kijken wat er boven komt en hoeveel...dat houd je nog even tegoed

Droogbonen zijn altijd prima..

 

@ hey.....Erny. Ja helleborus heb ik genoeg van, maar hoe meer gegadigden hoe minder ik kan uitdelen je kunt van mij elk jaar wel krijgen hoor... Als ze eenmaal bloeien, dan zaaien ze zich enorm uit. Ik moet ze hier in toom houden. Ik doe mijn best. Droogbonen (eigenlijk elke boon wel die mij nog niet bekend is ( en dat waren ze niet ) is goed dus graag...de rest van je lijstje....eh de rapsody in blue...die ga ik stekken, heb nog een blauwachtige...maar ben naam kwijt heb je daar ook belangstelling voor? Oh ja ik weet alweer welke "The prince"...

 

Dames ik werk mijn lijstje later even bij, maar het is in orde. Erny, wij vinden vast wel een moment tussendoor om te ruilen. Kom als het wat warmer word wel weer vaker mijn huis uit nu alleen voor werk en andere verplichtingen, die kou.....brrrrr ik wilde dat ik in winterslaap kon gaan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi cisca. Ik zou heel blij worden van een stekje van de gele framboos en wat daslook (ik geloof dat ik de mijne vermoord heb .. )

In ruil kan ik waarschijnlijk een flesje olijfolie voor je meenemen, vers van de pers uit Spanje.

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Berijl,

Kijk nog maar eens goed naar de Daslook, je kunt ze bijna niet vermoorden. Winters duiken ze onder en komen in voorjaar weer terug op (nou ja voorjaar... ). De mijn piepte ineens ook van de week boven en zag al wat zaden ervan omheen ontkiemen. De weken ervoor was er nog niets te zien. Ik wist waar ik moest zoeken omdat ik er gelukkig een kaartje had bij gezet

De gele framboos noteer ik zowieso voor je, mocht je Daslook het echt niet doen dan kun je wat van mij krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze vorig seizoen verpoot en dat is niet helemaal goed gegaan.. *oeps* maar ik hou het in de gaten.

aangepast door Gast

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@angela:helemaal goed btw nog steeds geen cavikids... zit hier mijn nagels op te (vr)eten...

 

@ berijl: ik hoor het als er echt helemaal niks boven komt....maar echt...lijkt mij knap dat je bolletjes om zeep kunt helpen nou ja het lukt mij hier zelf met cactus... dus wie ben ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja schoppen kunnen ze inmiddels , maar als je de tanden voelt knarsen en kunt horen dan kan het toch nog 9 dagen duren? Of zit ik mij nu voor niets straks al twee weken op te (vr)eten van zenuwen? want de muts gaat gewoon haar gang, sprint door de bak of was er niets aan de hand en er lijkt nog helemaal niets van ontploffingsgevaar

 

Pfffff weet nu al dat dit maar niet te vaak moet gebeuren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zit tussen vijf zeugen en twee castraten.....dus als zij in een hoek zit en de rest in de andere dan mag ik de wekker zetten? nou dat wordt wat. De vorige keer ging alles gewoon hun gang. Terwijl een zeugje lag te werpen deden de anderen gewoon waar ze goed in waren.....vreten.. ik wacht gewoon af...kan ook niet anders. Ze moeten er toch een keer uit komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ja ze kloppen.....mooi he? Het is zomers dan ook geen straf om in de tuin te zitten of te werken met alle geurende rozen en kruiden. Als het weer van de week wat droog blijft, neem ik stekken van de rozen. Kan ik ze binnen op een koude kamer laten wortelen. Nog nooit gedaan, maar ik kan mij voorstellen dat ze een voorsprong zullen hebben op degene in de muurkas. Gewoon proberen he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...