Geplaatst: 23 februari 20169 j Bij supermarkt MCD hebben ze Terreau potgrond in de aanbieding. Ik heb er nog nooit van gehoord maar heeft iemand er ervaring mee?? Tuingroet Dirk.
Geplaatst: 26 februari 20169 j Terreau is Frans voor aarde. Uit ervaring weet ik dat Franse aarde niet zo goed is of heel duur. Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Geplaatst: 26 februari 20169 j In dit geval zal het geen grond uit Frankrijk zijn Marieke. Ik heb eens naar de advertentie gekeken maar het is de franse tekst op de verpakking die naast nog een duitse en een nederlandse tekst aan geeft dat de inhoud uit (pot)grond ofwel terreau universel bestaat . Om een antwoord op jouw vraag te geven Dirk ; met goedkope potgrond uit de supermarkt is het even oppassen. Ik heb er geen goede ervaringen mee . De kwaliteit is meestal laag door het hoge percentage groencompost (daarom is dat spul ook zo goedkoop) waardoor de grond na wat drogen al snel inklinkt en daarna moeilijk weer water opneemt. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.