Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Heeft hier iemand een KitchenAid mixer/keukenrobot?

Ik wil er 1 gaan kopen, maar twijfel.... Ze hebben ze nu in van allerlei leuke hippe kleurtjes, en ik weet niet of die wel stevig genoeg zijn voor mij. Ik wil er voornamelijk brood in kneden (en verder nog van alles wat een slap mixertje ook makkelijk aan kan) maar ik bak niet elke dag een brood ofzo. Maar toch wel een paar keer per week.

Nu is er ook een heavy duty variant. De K5/K50. Maar die is ook vele euries duurder.

Nu mijn vraag: heeft iemand ervaring met de nieuwe KitchenAid mixer? Voor die prijs verwacht je ook dat hij geen moeite heeft met deeg... maar de kleurtjes doen mij denken dat het een leuke gadget is die geen spierballen heeft.

Geplaatst:

Waar ik bakles volgde, werden eenvoudige keukenmachientjes van Bosch verkocht (500 watt, mengkom van 3,9 liter). Die waren volgens de lesgever geschikt om brooddeeg van 1 kg bloem te kneden (maximum 2,7 kg deeg) en om biscuitbeslag behoorlijk op te kloppen. Maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Geplaatst:
  • Auteur

Tja, ik heb van de week bolletjes willen maken, en die gingen best goed, maar het suikerbrood was totaal mislukt, en die dingen wil ik toch ook kunnen maken.

Plus straks grotere hoeveelheden beslag of brood.

Mijn handmixer heeft het zeer zwaar met zelfs het bijna vloeibare brood. 1 van de deeghaken blijft steeds hangen, en het duurt niet lang voordat ie het loodje legt ben ik bang.

Geplaatst:
Wat is dit nou Jorieke... jij was toch van het vloeibare, niet-knedende deeg?? Wat moet je dan met zo'n keukenrobot??

Ik meen me ook te herinneren dat je al 'genoeg dure apparaten hebt'!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Tja.. als we steeds uitspraken terug gaan halen, dan heeft er hier ook nog iemand een hoed op te eten... En daar hoor ik haar verder ook ineens niet meer over.

Anyway: Met die mixer kan ik mooi alle hulpstukken voor mn verjaardag vragen Er kan een gehaktmolen op (ooh vaaaaarkentjes! ) en een worstvultuutje.

En nog meer handigs. Een gehaktmolen moesten we toch nog hebben, en die kost normaal ook weer vele euries. Dat zelfvoorzienend zijn is prijzig.

Ik had ook een mooi machientje (niet eens machinaal, je moet er zelf nog aan draaien) gezien, om wol te kaarden. Minimaal 300 euro!!

Nu hebben we 2 soort van tafeltennis batjes gekocht met tandjes er op. Die borstel je langs elkaar en dan moet het ook willen.

Geplaatst:
  • Auteur

Oh Thanks! Zo heet die gave plant die hier tussen de stenen opkomt elk jaar

Maar nee... echt handig lijken ze me niet. De ijzeren 'stekels' van mijn tennistafel batjes lijken steviger.

Wel interessant leesvoer, de wikipedia pagina

Geplaatst:
Tja.. als we steeds uitspraken terug gaan halen, dan heeft er hier ook nog iemand een hoed op te eten... En daar hoor ik haar verder ook ineens niet meer over.

Hahaha, heb ik allang gedaan! En hij was heerlijk, ik heb em in mijn KitchenAid gemixed met wat radijsjes en erwtjes uit de tuin

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Hahaha, heb ik allang gedaan! En hij was heerlijk, ik heb em in mijn KitchenAid gemixed met wat radijsjes en erwtjes uit de tuin

Geplaatst:
  • Auteur

Die had ik gevonden ja! Ze vindt alleen die Teddy bear beter, en die is DUUR!

Ik heb ondertussen een brandweerrode kitchenAid besteld, en gisteren en vandaag voor het eerst uitgetest. Echt een super ding! GEEN plastic onderdeeltjes, en echt zwaar.

Geplaatst:

Van harte gefeliciteerd! Zo'n rode zou ik ook wel willen, maar we zouden hem te weinig gebruiken om zo'n bedrag te rechtvaardigen. Veel plezier ermee!

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

Ik wil ook graag zo'n ding, maar de prijs weerhoudt mij er van.

Waar heb je hem gekocht / besteld Jorieke

Geplaatst:
  • Auteur

Bij Pixmania. Maar ik zag hem een tijdje terug ergens in een aanbieding, je kreeg er een ijsmaker bij... Die past er op.

Het loont om even te neuzen. En dan vaak niet via de bekende vergelijking sites, want die vragen geld aan de webwinkels dus de goedkoopste shop zal daar niet staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.