Kim Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 (aangepast) Jemig, ik ben dit jaar precies wat laat uit winterslaap.... Maar, we waken op . Onverwacht deze winter een stukkie grond op moestuincomplex gekregen, dus dit jaar kunnen we er helemaal tegenaan Okido, hier gaan we... Aanbod (zaad behalve wanneer anders beschreven):- pimpernel - snijselder - snijandijvie - dark opal basilicum - zaad winterpostelijn - zaad papaver somniferum (klein beetje) - zaad californian poppy - kiemzaden borage - kiemzaden rucolakers - potjes in verschillende maten (vraag even wat, dan kijk ik of ik wat heb) - zaden raapsteel namenia bio - basilicum thais zaad - zaad krulpeterselie -Peper/paprika Sweet banana zaad = dragon meerjarig zaad - wintersla parella red zaad - snijmoes blauwe groninger zaad - rode amsoi zaad - savooikool vroege groene spitse zaad = balkonstar tomaat zaad - raap goldena zaad - pluksla amerikaanse roodband zaad - pluksla australische gele zaad - lage stampeulen de grace zaad - koolraap friese grote gele zaad. - wortel flakkese - stamboon canadian wonder - pompoen muscat de provence - tuinbonen karmazijn - palmkool - nieuwzeelandse spinazie - chinese kool granaat - bindsla freckles - hon tsai tsia -broccoli purple sprouting - winterandijvie breedblad volhart - pompoen blue kuri - bieten cylindra - knolselder dalvi prager reuzen - pastinaak lange witte holkruin - bladkool red russian -stamslaboon purple queen -rijspeulen grijze roodbloeier - pootaardappeltjes sarpo mira - pootaardappeltjes anais - rode plantui - gele plantui - ik ga nog tomaatjes zaaien, maar dat is dus afhankelijk van wat er op komt. toegevoegd 11-4 - chrysantenstekjes (ik weet niet welke kleur, kwamen met tuintje mee )- 2 * mexican sour gherkin zaailing- wat peulenplantjes, kwamen hier heel goed op - wss kan ook ook nog wat rabarber meebrengen voor de liefhebber, kom ik morgen op terug- vitelotte noir pootaardappeltjes gezocht:- zwarte bes - paprikatjes (zelf niet kunnen zaaien dit jaar wegens onverwachte verhuis en daarbijhorende drukte) - pepertjes (idem ditto) - leuke muntsoortjes - preiplantjes 11 april 2016 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Kim ik heb voor jou zoals afgesproken de gojibes struikjes ( ze zitten met twee in een potje)Mag ik van jou de rode plantuitjes? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
weknow Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Hoi Kim, Ik heb stekken van zwarte bessen gemaakt. Die zijn goed aan het uitlopen, maar hebben hoogstwaarschijnlijk op dit moment nog weinig of geen wortels (wel weefsel waaruit hoogstwaarschijnlijk wortels gaan groeien schat ik...)....zal volgende week eens een keertje kijken. Heb je belangstelling voor een paar daarvan? Zeg maar hoeveel...ik denk dat ze (bijna) allemaal wel zullen aangaan. Mag ik dan in ruil vragen voor potten die je over hebt (zeker hoge soorten maar ook potten vanaf pakweg een 2 liter heb ik altijd chronisch tekort ) en wat zaadjes van Nieuwzeelandse spinazie..."just in case" het niet spontaan uitgezaaid is? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
simke Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Kim Ik heb voor jou als je van een verassingen houd peper en paprika plantjes. De verrassing is dat de plantjes van peper en paprika door elkaar zijn geraakt en ik nu niet weet wat wat is. Laat maar weten of je dat wilt. Mag ik dan van jou de borage zaden. Quote
Kim Geplaatst: 4 april 2016 Auteur Geplaatst: 4 april 2016 @ appelvrouw, helemaal prima Wil je rood, geel of wit of wat van alles? @weknow, die zwarte besjes heb ik wel interesse in. Potten komt in orde, kijk deze week even wat ik voor je heb, nieuw Zeelandse spinazie neem ik voor je mee @ simke, ik hou van verrassingen , dus graag. Botste neem ik voor je mee! Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Rood en wit graag.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
weknow Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 @ Kim Vanavond even voorbereid en gekeken. De stekken van zwarte bessen zijn tot mijn verbazing al behoorlijk goed geworteld. Ik heb er 3 (een met nog beginnende wortels) samen in een pot voor je gezet. Ze kunnne zo even blijven staan, maar je moet ze over enkele weken maar uitplanten of apart nog even oppotten, want de wortels worden een moeilijk meervan elkaar los te maken wirwar anders. Dit jaar stonden de meeste stekken die ik maakte in de kas, andere jaren gewoon buiten. Ik zie ook aan (sommige?) andere stekken dat de beworteling in de kas aanzienlijk sneller gaat dan buiten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Kim Geplaatst: 11 april 2016 Auteur Geplaatst: 11 april 2016 @Weknow: superfijn! Die zijn heel welkom! Nog toegevoegd aan aanbod:- chrysantenstekjes (ik weet niet welke kleur, kwamen met tuintje mee )- 2 * mexican sour gherkin zaailing- wat peulenplantjes, kwamen hier heel goed op - wss kan ook ook nog wat rabarber meebrengen voor de liefhebber, kom ik morgen op terug Quote
Kim Geplaatst: 11 april 2016 Auteur Geplaatst: 11 april 2016 ow, en heb nog wat pootaardappeltjes vitelotte noir over... Quote
Ciska Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Ik heb de tayberry voor je....ik heb het monster al wel flink gekortwiekt....anders valt ie niet te transporteren.... Hij wil zo graag, dat ie al weer uitloopt.....hoop dat je flink wat ruimte hebt Quote
Kim Geplaatst: 12 april 2016 Auteur Geplaatst: 12 april 2016 Super Ciska! Thank you Ga ik hem een mooi plekje geven.. Ik heb ook nog wat spontaan opgekomen zaailingen van echte kamille als iemand interesse heeft! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.