Joerimoestuin Geplaatst: 25 maart 2016 Geplaatst: 25 maart 2016 Weet iemand misschien ook of je zelf een peper plant kan kweken?Ik ben ook opzoek naar andere soort specerijen . Mocht je zelf een plant hebben of hier meer van af weten dan hoor ik het graag. De meeste zijn tropic dus ik acht mijn kans vrij klein. Alvast bedankt. Quote
pippi Geplaatst: 25 maart 2016 Geplaatst: 25 maart 2016 Hallo Joeri, welkom hier! Je kan jezelf even voorstellen bij de 'Voordeur'. Veel mensen telen pepers en op het forum is er veel informatie over te vinden. Met de zoekfunctie kom je een hoop te weten. Quote
Deborah Geplaatst: 26 maart 2016 Geplaatst: 26 maart 2016 Wat voor peper bedoel je? Piper Nigrum? Capsicum? Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
dennislp Geplaatst: 26 maart 2016 Geplaatst: 26 maart 2016 Als het om specerijen gaat lijkt het me dat deze vraag over de 'piper nigrum' gaat. Erg lastig te zaaien: goede zaden zijn niet heel makkelijk te verkrijgen en er is o.a. een flink warme bodemtemperatuur nodig voor het ontkiemen (ik meen te herinneren +25 graden?). Vreeken's zaden heeft wel zowel zaden als de plant. Ik zou aanraden om een kant-en-klaar plantje te kopen.Let wel op dat het een tropische klimplant is. Als je hem meerdere jaren wilt overhouden zal je dus binnen in huis ook een goede plek moeten hebben. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
watnou Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 hallo,pepers kweken gaat heel goed gewoon in de vensterbank ,lekker warm,en als ze groot genoeg zijn verspeen ik de boel en zet ze in mijn kas .wil je in de buitenlucht zou ik kiezen voor al behoorlijke planten ,ik heb ze zelf gehad van de Aldi en van de kweker en beide deden het heel goed.veel succes ,gr.watnou Quote
speets Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Om te voorkomen dat we nóg een pepertopic krijgen: @ watnou: dit draadje gaat over specerijen. Dat is dus iets heel anders Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
johnkort1965 Geplaatst: 7 september 2016 Geplaatst: 7 september 2016 Bij goeit als kool op paarde mest Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.