Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

ikke


erna

Aanbevolen berichten

Dag mede tuinierders,

 

Ik ben Erna, woon met mijn kotertjes op een prachtig stukje aardkloot en vind het mijn leven lang al spannend om dingen in de grond te stoppen...en dan te kijken of en wat er opkomt en hoe ik het kan gebruiken. Ben nut gericht....liefst eetbaar en mooi tegelijk.

Na het eeuwigdurende restauratieproject van de boerderij is het geld op. Ik kwijl op Vreeken en het vlaams zaadhuis...maar dat gaat wel hard!

De moestuin is "aangelegd"....voor de vulling zoek ik mensen die vanalles teveel hebben en dat tegen een schappelijk prijsje willen doorsluizen of ruilen met iets.... Verder bezig om van 1 stuks heel veel te maken....stekken, afleggen, fruit enten....leuk om te doen en ik heb dus ook wat te ruilen. Vraag gerust....stek van allerlei frambozen, bessen, bramen, druiven, kruisingen, kiwibes....wild bloemzaad..., pawpaw wil maar niet lukken.

Heb een zwak voor alles wat ik niet ken...zaad uit exotisch kerstfruit etc. gaat steevast de grond in....komt ook nog op....daarna gaat het veelal minder goed.... drakenfruit, granaatappelzaad....

Onder nut valt ook mooi....voor mij de wilde variant...akkerkruiden, wilde bloemenstroken etc. Bij de wasmachine staat een grote bak om er steeds mijn zakken in leeg te halen alvorens....trek overal zaad weg en het kiemt niet in de wasmachine ....

Heb hier ook een heeeeeeel groot gat laten graven....bezie de natuurlijke ontwikkeling van de oevers en het leven in het water....maar kan me soms niet bedwingen de natuur een handje mee te helpen....iemand met oever/waterplanten teveel?

Leuk forum!

Erna

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...