Geplaatst: 12 mei 20169 j Hallo iedereen, Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerstage en wat vaak voorkomt als opdracht: een marktonderzoek. Dit is altijd een moeilijke opdracht omdat het ten eerste super lastig is om de juiste vragen te bedenken en ten tweede om mensen te vinden wie hem graag willen invullen. Ik hoop dat jullie mij in ieder geval kunnen helpen! Het doel is om informatie te verzamelen over blenders en slowjuicers voor een potentieel nieuw merk. Het merk heeft echter geen interesse om naar Nederland toe te komen maar mijn opdracht bestaat uit het opstellen van een marketingplan zodat het bedrijf misschien toch nog kunnen overtuigd kan worden. Het zal gaan om enkele persoonlijke vragen om een klein beetje inzicht te krijgen in wie dan de mogelijke doelgroep kan voorstellen en de andere vragen richten zich op de leefstijl en de producten. Enquete: http://goo.gl/forms/9TsohBX2qv Mochten jullie nog vragen of feedback hebben hoor ik dat graag! En het zelf doorsturen of rondsturen is uiteraard ook geen probleem . Alle informatie is uiteraard voor de rest anoniem, ik zal nergens om jullie naam of email adres vragen. Ook zal ik de informatie niet verder doorverkopen om mijn studie af te betalen Groetjes, Kiri
Geplaatst: 12 mei 20169 j Pffff alweer een vragenlijst? Mag ik vragen hoe je dit forum gevonden hebt en waarom je denkt dat dit een geschikte plek is?
Geplaatst: 12 mei 20169 j Vraag: Bent u vegetarisch? Mijn antwoord: Nee, ik ben vooral van vlees en water en nog wat spul gemaakt.Moet zijn: Bent u vegetariër of Eet u vegetarisch. Heb 'm wel ingevuld voor je. En drink nu een smoothie van banaan en eigen bessen uit de tuin. Gemaakt in een Princess Blendertje van onder de 20 euro. Dus die Blender van 999,-- euro is voor mij niet nodig. Hoe kom je in vredesnaam aan dat voorbeeld?
Geplaatst: 12 mei 20169 j Auteur Pffff alweer een vragenlijst? Mag ik vragen hoe je dit forum gevonden hebt en waarom je denkt dat dit een geschikte plek is? Sorry als u het als overlast ervaart ! Ik begrijp het enorm goed echter is het ook een dubio aangezien ik graag wil afstuderen. Forum heb ik gevonden door het zoeken op keywords zoals: "gezonder leven", "smoothies". In mijn ogen ligt dit goed in lijn met de gebruikers van een blender en/of slowjuicer.
Geplaatst: 12 mei 20169 j Auteur Vraag: Bent u vegetarisch? Mijn antwoord: Nee, ik ben vooral van vlees en water en nog wat spul gemaakt.Moet zijn: Bent u vegetariër of Eet u vegetarisch. Heb 'm wel ingevuld voor je. En drink nu een smoothie van banaan en eigen bessen uit de tuin. Gemaakt in een Princess Blendertje van onder de 20 euro. Dus die Blender van 999,-- euro is voor mij niet nodig. Hoe kom je in vredesnaam aan dat voorbeeld? Oeps! Bedankt voor uw verbetering Klinkt als een heerlijke smoothie! Een 'simpel' blendertje doet ook vaak genoeg zijn ding inderdaad Begrijpelijk dat €999 een belachelijk voorbeeld is, stiekem hoopte ik hem als een soort Apple iPhone 2.0 te lanceren hehe! Nee, prijs is tot stand gekomen qua vergelijking met de functies en kwaliteit van de grootste concurrent: Blendtec. Maar voor de consumentenmarkt inderdaad vrij hoog gegrepen, voor business wellicht interessanter (zoals een sapbar). En uiteraard ook nog bedankt voor het invullen!
Geplaatst: 12 mei 20169 j Ja, en denk dat je hier vooral consumenten tegenkomt. Met veel fruit uit eigen tuin dus wel een blender/slowjuicer doelgroep.Maar het Princessje doet het nu bijvoorbeeld al 6 jaar erg goed, en heeft mooie kleine kan. Voor 999,-- kan ik dan: 50 Princessblendertjes kopen. Dus eigenlijk de rest van mn leven elk half jaar een nieuwe... Voor grotere hoeveelheden en soep etc heb ik nog een grotere blender staan maar die was ook maar onder de 50 euro. Misschien kan je nog duidelijk maken in de enquete dat je dure voorbeelden niet voor particulier/consumentengebruik zijn oid.
Geplaatst: 12 mei 20169 j Auteur Ja dat had ik al wel verwacht. Uiteindelijk heb ik dit dan wel in het onderzoek kunnen waarnemen dat de business markt interessanter kan zijn. Dus dat helpt mij enorm !
Geplaatst: 14 mei 20169 j Ik heb hem voor je ingevuld Zeker mee eens dat een blender van 999 euro geschikt is voor bedrijven (en miljoeners?) Maar idd zo kom je snel achter waar je doelgroep ligt qua blenders.Slowjuicers liggen wat anders die zijn sowieso duur in vergelijking met normale juicers dus dat vind ik wel een reële prijs voor de particulier consument. Al moet ik bij vertellen dat dat ook gelijk de reden is waarom ik nooit een Slowjuicer heb gekocht en een normale heb staan Succes met je afstuderen! Pffff alweer een vragenlijst? Mag ik vragen hoe je dit forum gevonden hebt en waarom je denkt dat dit een geschikte plek is? Misschien gewoon niet die topics lezen dan? wat my betreft zijn het interessante onderzoeken zolang ze een beetje raakvlak hebben met de onderwerpen hier. Maarja misschien zeg ik dit ook wel omdat ik ook 2 jr geleden afstudeerde en nog goed weet hoe moeilijk het was om kwantitatieve informatie te krijgen (bij de juiste doelgroep ook
Geplaatst: 14 mei 20169 j Pffff alweer een vragenlijst? Mag ik vragen hoe je dit forum gevonden hebt en waarom je denkt dat dit een geschikte plek is? Misschien gewoon niet die topics lezen dan? wat my betreft zijn het interessante onderzoeken zolang ze een beetje raakvlak hebben met de onderwerpen hier. Maarja misschien zeg ik dit ook wel omdat ik ook 2 jr geleden afstudeerde en nog goed weet hoe moeilijk het was om kwantitatieve informatie te krijgen (bij de juiste doelgroep ook zo idioot veel enquêtes hebben we nu ook weer niet op het forum. ze komen vaak met meerderen tegelijk maar dat ligt aan de afstudeerperioden. en dit was mijns inziens een prima enquête om in te vullen
Geplaatst: 14 mei 20169 j Toevallig is er hier om de hoek vandaag en de komende twee dagen een Food Truck Festival.Dat lijkt me ook wel een goede doelgroep bedacht ik me.
Geplaatst: 17 mei 20169 j Auteur gedaan businessmarkt? businessmarkt c'est moi! Bedankt RobO! Ik heb hem voor je ingevuld Zeker mee eens dat een blender van 999 euro geschikt is voor bedrijven (en miljoeners?) Maar idd zo kom je snel achter waar je doelgroep ligt qua blenders.Slowjuicers liggen wat anders die zijn sowieso duur in vergelijking met normale juicers dus dat vind ik wel een reële prijs voor de particulier consument. Al moet ik bij vertellen dat dat ook gelijk de reden is waarom ik nooit een Slowjuicer heb gekocht en een normale heb staan Succes met je afstuderen! Thanks voor je input over de slowjuicers ! En bedankt, gaat vast en zeker lukken. Pffff alweer een vragenlijst? Mag ik vragen hoe je dit forum gevonden hebt en waarom je denkt dat dit een geschikte plek is? Misschien gewoon niet die topics lezen dan? wat my betreft zijn het interessante onderzoeken zolang ze een beetje raakvlak hebben met de onderwerpen hier. Maarja misschien zeg ik dit ook wel omdat ik ook 2 jr geleden afstudeerde en nog goed weet hoe moeilijk het was om kwantitatieve informatie te krijgen (bij de juiste doelgroep ook zo idioot veel enquêtes hebben we nu ook weer niet op het forum. ze komen vaak met meerderen tegelijk maar dat ligt aan de afstudeerperioden. en dit was mijns inziens een prima enquête om in te vullen Dankjewel Loes. Ligt denk ik inderdaad aan afstudeerperioden..
Geplaatst: 17 mei 20169 j Auteur Toevallig is er hier om de hoek vandaag en de komende twee dagen een Food Truck Festival.Dat lijkt me ook wel een goede doelgroep bedacht ik me. Ohhh, die is zeker ijzersterk! Ga hem noteren. Bedankt
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.