Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

de flessentuin: diy. duurzaam en stylish !

Gast stadsboertje

Aanbevolen berichten

van alle glazen flessen die u hier ziet heb ik eerst de bodem weggesneden met behulp van een flessensnijder. de randen zijn zorgvuldig geschuurd voor uw veiligheid. deze flessen zijn afgewerkt met een gat vlak onder de rand voor de ophanging aan elk denkbeeldig verticaal element. denkt u hierbij aan een schutting, pergola, palisade, muur, paal, hekwerk of andere verticale constructie. het oorspronkelijke idee van de flessentuin is om kruiden, groenten en ook bloemen te laten groeien in 180 graden gedraaide (glazen-) flessen, boven- en onder elkaar in elke gewenste opstelling hangend danwel staand. nochthans maak ik alleen deze flessen, en indien gewenst lever ik de kruiden (uit biologisch gecertcificeerd zaad opgekweekt), of (biologische) zaden van alle gangbare kruiden , zodat u zelf kan kweken! ik ontwerp en print trouwens zelf de bijbehorende etiketten (standaard of op maat naar uw wens)

doe uzelf, uw relatie of het jarige familielid een duurzaam cadeau, gemaakt door mij: met liefde voor groen en inspiratie voor inspiratie! bekijk alle fotoos, en surf daarna langs: kookgozer mmxvl

enkele flessen (afgewerkt) bied ik aan vanaf 5 euro. enkele flessen (afgewerkt, met grond, plant of zaad en voorzien van een etiket) vanaf 7,00 euro per stuk.

informeer uzelf: meer mogelijkheden met de flessentuin, druppelaars en aquaponics!

nb: het is op mijn huisadres mogelijk om een volledige flessentuin te bekijken...eventuele vragen beantwoord ik graag!

grt Edward 06 52075645

2601978885307bda63c78o50511463169285.jpg26349334630f9beb5101bo98071463169304.jpg26349419290d1fabcda51o77211463169317.jpg265571253418819087d86o91751463169332.jpg26596337066de63f4eabfo45311463169354.jpg2659631946636e834bb42o99161463169369.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanx t is de bedoeling om de plantjes die er het best in groeien met plant-in-de-fles aan te bieden. tot nu toe zijn flessen ideaal geschikt voor lenteui, sommige slasoorten, bieslook en peterselie...en ik heb zo geen gedoe met ongezonde plastic flessen

Link naar reactie
Delen op andere sites

t is zeker leuk om naar te kijken vanuit de woonkamer. omdat ik vrij vaak flessen verwissel en d eplanten hard groeien, is het ook steeds een ander gezicht. ja en volle zon op de flessen is nog wel een item...hot want sommige plantjes komen slecht op gang en in glas stijgt de temperatuur veel sneller dan erbuiten. het klimaat in zo'n fles is gewoon meer met extremen en je moet er sowieso meer zorg aan besteden als een koude-grond tuin.

als je dat doet, heb je er wel een heel fijn tuintje bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja Indy, jouw vraag over volle zon die op de wortels komt; ook dat is voor mij het uitzoeken waard. ik denk dat je per plant genoeg aarde (medium) moet hebben, voldoende ruimte dus waar de wortels in duisternis zitten. liever grote flessen 75 cl dus. Wat wortels die tegen het glas aan zitten lijkt me echter niet zon probleem', als het meeste maar binnenin zit, zoals bij de sla en bieslook.

groter probleem zijn wel luizen, heb wel drie soorten rondlopen hier en die maken sommige plantjes zwak. ikheb begrepen dat veel mensen met balkontuinen hier last van hebben, en zoek nog meer tips dit op te lossen. heb je? (lieveheersbeestjes vangen doe ik dagelijks/ buiten en op balkon uitzetten)

IMG756563041463487543.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zijn goeie tips Indy! Salie en Lavendel zijn tevens sterk ruikende kruiden (is het daarom dat ze luizen op afstand houden dacht ik?), vooral bij warmte ontwikkeling dus daar kan ik wel wat mee (t is hier vorig jaar 40 graden geweest een paar keer ) oi kers kweek ik idd ook speciaal hiervoor (en voor de bloemen natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...