Bert1239 Geplaatst: 17 mei 2016 Share Geplaatst: 17 mei 2016 Hallo, Ik ben op zoek naar een intens snelgroeiende boom, en ik had deze gevonden. Ik vroeg me af of iemand misschien zaden van deze boom heeft die ik mag hebben? Groetjes,Bert Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 17 mei 2016 Auteur Share Geplaatst: 17 mei 2016 Of van een andere heel snelgroeiende boom kan ook Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Deborah Geplaatst: 17 mei 2016 Share Geplaatst: 17 mei 2016 Bomen die snel groeien worden vaak te groot voor een gewone tuin. Wat heb je voor eindgrootte in je hoofd? Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 17 mei 2016 Share Geplaatst: 17 mei 2016 Ze worden volop via Ebay aangeboden voor rond 1 a 2 euro inclusief verzending vanuit Aziatische landen. (minizaadjes). Weinig mensen hebben deze boom of verwante soorten. Tuinkabouter heeft ze ook soms in haar assortiment voor 0,35 per klein zakje. http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/apps/webstore/products/show/37551 Let er wel op dat je een zaailing 1 of 2 winters in kas moet overwinteren omdat onze winteromstandigheden veel risico inhouden (daarna zou ie safe moeten zijn) en, zeker de jonge bomen, bovendien erg windgevoelig zijn (afbraak stam of takken) in niet beschutte positie vanwege grote bladeren. Bovendien zal het toch ook een jaar of 10 duren voordat deze boom een meter of 6 a 10 haalt. Ik heb 2 2-jariige zaailingen....vorig najaar een uitgeplant in vrij open stuk bostuin...die is nu net weer aan de groei met nieuwe uitloper (oude stam heeft het blijkbaar niet gehaald) en een 30 cm. De andere 2e winter in de kas gehad in grote pot en die is nu een 75 cm. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Deborah Geplaatst: 17 mei 2016 Share Geplaatst: 17 mei 2016 De enige die ik zo weet te staan is een hele grote in Eindhoven bij de Churchillaan: http://www.monumentaltrees.com/nl/nld/noordbrabant/eindhoven/2150_winstonchurchillaan/ Het is een mooi gezicht als die boom in bloei staat. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 17 mei 2016 Share Geplaatst: 17 mei 2016 Zaden nemen is niet moeilijk Bloeit in juni/juli.Zaaien ook relatief gemakkelijk, want geen speciale voorbehandelingen nodig i.t.t. meeste bomen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.