Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht: paulownia tomentosa zaden

Aanbevolen berichten

Ze worden volop via Ebay aangeboden voor rond 1 a 2 euro inclusief verzending vanuit Aziatische landen. (minizaadjes). Weinig mensen hebben deze boom of verwante soorten. Tuinkabouter heeft ze ook soms in haar assortiment voor 0,35 per klein zakje.

http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/apps/webstore/products/show/37551

Let er wel op dat je een zaailing 1 of 2 winters in kas moet overwinteren omdat onze winteromstandigheden veel risico inhouden (daarna zou ie safe moeten zijn) en, zeker de jonge bomen, bovendien erg windgevoelig zijn (afbraak stam of takken) in niet beschutte positie vanwege grote bladeren.

Bovendien zal het toch ook een jaar of 10 duren voordat deze boom een meter of 6 a 10 haalt. Ik heb 2 2-jariige zaailingen....vorig najaar een uitgeplant in vrij open stuk bostuin...die is nu net weer aan de groei met nieuwe uitloper (oude stam heeft het blijkbaar niet gehaald) en een 30 cm. De andere 2e winter in de kas gehad in grote pot en die is nu een 75 cm.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaden nemen is niet moeilijk Bloeit in juni/juli.

Zaaien ook relatief gemakkelijk, want geen speciale voorbehandelingen nodig i.t.t. meeste bomen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...