rommert Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 hallo ik heb een paar dagen geleden zaadjes van suikermais tussen een natte doek gelegd maar nu zijn ze zacht hoort dit zo? of verotten ze zodra ik ze in de vollegrond zet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Ze worden in natte grond ook nat, dat is de bedoeling.. Dan komt de kiem er beter uit. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted June 12, 2011 Author Share Posted June 12, 2011 dus als ze zacht zijn beginnen ze niet te rotten?kan ik ze gewoon nog op de doek laten liggen tot ze openbarsten en ze dan zaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Er zal nu snel een wortel uitkomen, en dan kan je ze voorzichtig in de grond stoppen. Maar direct in vochtige grond had ook gekund. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 ja lijkt mij ook in grond gewoon veel makkelijker, vfoorzaaien doe ik altijd met mais maar gewoon in een bakje met grond, staan ze bv 10cm hoog dan pak je het kluitje in geheel trekt de plantjes 1 voor 1 los en plant ze keurig uit, beetje als hoe je met prei doet.even netje erover tot ze aan de groei weer zijn en daarna netje weghalen en verder probleemloos gewas. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted June 12, 2011 Author Share Posted June 12, 2011 ik heb ze niet meteen in de vollegrond gedaan omdat ik bang was dat de grond dicht spoelt want het is klei en heelvaak als ik het losmaak en het heeft een dag geregent dan is het 1 grote drek poel geworden dat had ik eens een keer toen ik de grond twee spaden diep had uitgespit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts