mkleinman Posted June 1, 2016 Share Posted June 1, 2016 Ik zag vanavond van bovenaf een tak die er niet best uit zag. Is dit de gevreesde bacterievuur? Of is het een indicatie dat de boom een voedingstekort heeft, dit zou me namelijk niet verbazen. De tak is intussen met een ruime marge uit de boom geknipt. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 1, 2016 Share Posted June 1, 2016 Lijkt veel op zwartvruchtrot. Een vrij nieuwe schimmelaantasting...ik zie het ook op sommige perenbomen hier in beperkte mate. Is niet desastreus, maar wel schadelijk als ik onderstaande informatie lees. Je behandeling lijkt helemaal goed! Maar misschien is minder verwijderen ook al voldoende om het minstens in de hand te hebben. http://www.fruitpluktuin.nl/fruit/Ziekten/schimmel-fruitbomen Even doorscrollen naar de op een na onderste Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted June 2, 2016 Author Share Posted June 2, 2016 Ik hoef me geen zorgen te maken op bacterievuur? Hoe is het verschil te herkennen? Ik zie nu in de boom trouwens nog meer blaadjes met zwarte vlekken. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts