jasmin Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Door het zelf maak recept van de ras-al-hanout, bedacht ik me ineens.... harissa!!! Lekker!! Eens kijken of ik een recept kan vinden... Harissa is te omschrijven als een kruidige sambal... rode peper pasta, met kruiden erbij... en dan ligt het aan de maker hoe het gaat smaken. Bij smulweb zag ik onderstaand recept... alleen: slechts 10 dagen houdbaar... Dus nu vraag ik me af hoe ik ervoor kan zorgen dat de houdbaarheid 6 a 12 maanden wordt?? Harissa is een pittige specerijenpasta die vooral in de Marokkaanse keuken veel wordt gebruikt. Je kunt harissa kant en klaar kopen in Turkse of Marokkaanse winkels of zelf maken. Harissa blijft afgesloten in de koelkast tien dagen houdbaar. In de vriezer kun je het een maand bewaren Bereidingstijd: 30-60 minuten Gang: BijgerechtKeuken: Marokkaanse keukenSmaak: PittigTechniek: BakkenSoort gerecht: BijgerechtUit eigen keuken: Nee (i)Ingrediënten voor 4 personen 1 el plantaardige oli, 1 grote rode paprika, fijgesneden, 3 rode pepers, zaad en lijsten verwijderd, fijngesneden, 2 teentjes knoflook, geperst, 1 el gemalen korianderzaad, 1 el gemalen komijn, 1 el gemalen karwij (Kummel), 2 el tomatenpuree, zout vers gemalen peperHulpmiddelen Keukenmachine of staafmixerBereidingswijze Verhit de olie in ee grote pan met dikke bodem. Bak de paprika, peper, knoflook, koriander, komijn, karwij en tomatenpuree +/- 10 min. zachtjes koken, tot de paprika gaar is. Pureer het mengsel in de keukenmachine tot een gladde puree. Breng op smaak met zout en peper en laat afkoelen Serveertips Bewaar de harissa in een goed afgesloten pot Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 zit te denken aan steriele potten gevuld in de oven en die verhitten. Zoals je normaal met inmaken doet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts