xychix Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Ik heb kropjes sla gekocht een week of 10 geleden. 8 in eigen moestuinbakken gezet en 4 aan e buuv gegeven. buuv heeft ze in makkelijke moestuin mix op een inpandig balkon staan. Deze zijn al lang opgegeven (en daarvoor flink gegroeid tot gezonde kroppen). Mijn kropjes staan op een dakterras (meer wind!) en omdat ik een aantal keren weg moest heb ik ze met een druppelaar bewaterd (mogelijk te veel).Rest van de opstelling is het zelfde, zelfde bakken, zelfde makkelijke moestuinmix. De kropjes (en ook de meeste andere gewassen op he dak) groeien heeeeeeel langzaam. De kropjes zijn nu zo groot als een forse sinasappel en beginnen door te schieten (moeten dus toch maar op). Hoe kan de groei zo achterwege blijven als het er verder wel redelijk goed uitziet? teveel zon? (kan haast niet dit jaar),te veel water (mogelijk, duppelaar heeft in het begin op 4x 30 minuten druppelen per 24 uur gestaan, te veel!) ,te veel wind? (zou kunnen het waait daar altijd wel iets al heeft het dakterras wel glazen wanden rondom.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 plantjes groeien door licht, warmte, voeding en water; ik begrijp dat dat bij jou in orde is muv misschien het water en evnt een lagere temperatuur door wind als de worteltjes niet goed ontwikkelen is er weinig groei dus ik vermoed: - een worteltjes etend beest? larve oid?- te nat geweest en daardoor verrotting? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts