Brutus Groenus Geplaatst: 11 juni 2016 Geplaatst: 11 juni 2016 Ik heb Bintje ( I know ) en Doré, beide krijgen wat zwarte verkleuring aan het blad maar alleen aan de puntjes. Is dit Phytophthora? Wegknippen? Trouwens van de extra vroeg geplante aardappelen begint het loof al wat lichter te worden. Het lijkt me te vroeg om te rooien, maar aan de andere kant,het is zo'n mooi voorjaar dat dit vroege ras best wel eens extra extra vroeg zou kunnen zijn. Quote - word geen slaaf van je bezit -
Brutus Groenus Geplaatst: 11 juni 2016 Auteur Geplaatst: 11 juni 2016 Nou die oogstrijpheid valt wel mee... Quote - word geen slaaf van je bezit -
Bubbels Geplaatst: 11 juni 2016 Geplaatst: 11 juni 2016 Het lijkt absoluut niet op wat ik tot nu toe van phytophthora gezien heb. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Brutus Groenus Geplaatst: 11 juni 2016 Auteur Geplaatst: 11 juni 2016 Oké gelukig maar. Ik had al wat afbeeldingen gegoogeld, maar die zijn allemaal van een vergevorderd stadium lijkt het. Kon zijn dat dit het begin stadium is. Enig idee wat het dan wel is? Quote - word geen slaaf van je bezit -
Bubbels Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Ik heb werkelijk waar geen idee. Heb het ook nog nooit gezien. Phytophthora begint vaak met bruingrijze vlekken, zeker niet zo fel van kleur. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
svvoorden Geplaatst: 13 juni 2016 Geplaatst: 13 juni 2016 Phytophtora begint meestal ook gewoon ergens in het blad en niet specifiek aan de randen en is niet zo zwart in het begin. Inderdaad een beetje grijs/bruin. Kan dit niet verbranding zijn door de felle zon van vorige week?De aardappels zien er al redelijk uit, mocht er phytophtora in komen kun je in ieder geval iets oogsten. Het weer van deze week is ideaal voor phytophtora om toe te slaan. Quote
Brutus Groenus Geplaatst: 13 juni 2016 Auteur Geplaatst: 13 juni 2016 Nou gelukkig maar Bedankt voor het meedenken. Kan dit niet verbranding zijn door de felle zon van vorige week?Het was hier de afgelopen twee week zeer zonning en ernstig droog. Zou ook het verkleurde blad kunnen verklaren, ik geef de aardappelen geen water bij droogte. Het regent nu wel hard trouwens. Quote - word geen slaaf van je bezit -
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.