Marda Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Ik heb begin april een plantje spitskool in de tuin gezet. De plant is nu uitgegroeid tot een mooie grote plant waar een spitskool in zit. Ik vraag me alleen af wanneer ik deze kan oogsten? Kun je te vroeg, te laat zijn met deze oogst? Alvast dank. Quote
RobO Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 als ie barst ben je te laat, vinden de kennersik eet m dan gauw op zonder dat de kenners het zien Quote
pippi Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 LOL, RobO! Ik zou hem eten als je denkt van "Ja, vanavond lekker spitskool!". En als hij er nu goed uitziet, zou ik hem snel opeten, voordat andere tuinbewoners ook denken van "Ja, vanavond lekker spitskool!" Quote
HuubvG Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Dan nog een antwoord of je te vroeg kunt zijn. Je kunt hem eten als die jong en nog klein is. Heel lekker mals, maar je hebt dan wel minder opbrengst. Quote
Marda Geplaatst: 13 juni 2016 Auteur Geplaatst: 13 juni 2016 Dan is de vraag; wanneer is hij groot genoeg en nog nog niet opengebarsten?Lastige vraag, ik denk dat het alleen maar te gokken is? Heeft de kleur er nog iets mee te maken? die van mij is, hoewel groot niet heel licht groen. Quote
AnnekeW Geplaatst: 13 juni 2016 Geplaatst: 13 juni 2016 Hij is groot genoeg als jij denkt er een maaltijd mee te kunnen maken Quote
Patrijs Geplaatst: 13 juni 2016 Geplaatst: 13 juni 2016 Het ligt er ook aan welke soort het is, er bestaan soorten die een tijdje "groot " blijven voor ze barsten.Ik heb er nu een ruim een week staan, volgroeid maar nog niet te barsten.Ik proef geen verschil maar het bewaart minder in de koelkast als ze opengescheurd zijn.En een buitje helpt niet tegen het scheuren, het zijn net sponzen en zuigen zich vol water. Quote De moestuin van Patrijs
HuubvG Geplaatst: 13 juni 2016 Geplaatst: 13 juni 2016 Dan kun je het best wachten tot één minuut vóórdat die openbarst. Dan heb je de beste opbrengst. Quote
Patrijs Geplaatst: 15 juni 2016 Geplaatst: 15 juni 2016 Leuk een spelletje, "wachten tot die barst".De vorige foto was van 3 juni, gisteren zag de spitskool er zo uit: Bezoek gehad van duif, slak en rups. Quote De moestuin van Patrijs
AnnekeW Geplaatst: 15 juni 2016 Geplaatst: 15 juni 2016 Dat is een interessante test kool1 kool2 Quote
AnnekeW Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Deze had ik dus gisteren dus moeten oogsten. Vanavond eet ik spitskool, Quote
Patrijs Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Dat was vast een harde knal Eet smakelijk ! Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Mijn laatste kooltje houd dapper stand, ben benieuwd hoe het morgen is.Er is hier vanmiddag toch eindelijk een goede bui gevallen. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Gisteren tromgeroffel.........Vanmorgen een knal en het einde van de kool. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.