Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag zag ik bij een mede moestuinierder het loof van de aardappelen afgesneden, ongeveer 10cm boven de grond. Ik herinner mij dat ik dit vorig jaar ook deed, maar weet niet meer waarom en wanneer ik dit deed. De mevrouw van dat tuintje zie ik helaas weinig om dit te vragen, dus vandaar mijn vraag op dit forum.

bedankt!

Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be

Geplaatst:

Maar dat doe je dus alleen als er zichtbaar phytopthora in het loof zit. Want na het verwijderen groeien de aardappels niet meer. Laatste redmiddel dus om je oogst tot dan toe te sparen. Als er niets aan de hand is, lekker laten zitten!

Geplaatst:

Het wordt deze week ook weer warm met kans op besmetting.

Heb je weinig tijd en al goede aardappels dan hoef je niet te gokken.

Bij mij zijn ook al de eerste soorten oogst klaar en ik zou het preventief kunnen doen.

Als je het doet na besmetting van het loof heb je een goede kans te laat te zijn.

• 5 years later...
Geplaatst:

heb het loof moeten verwijderen in de moestuin , onder het loof stond prei en andere groenten . Het loof bedekte de ganse groenten en palmde alles in . De aardappelen heb ik laten zitten in de bodem . Heb waarschijnlijk verkeerde plant methode gedaan . had oude aardappelen met pen samen in verschillende plaatsen 30 cm diep ( een spade diepte ) geplant .Had vergeten aan te aarden . 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...