AnthonyP Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Mijn paprika en peperplanten zien er niet zo goed uit. Er hangen wel al grote vruchten aan, maar de bladeren zien er zo slecht uit (gele vlekken e.d.).Ze zijn ook enorm aangetast door de witte vlieg en bladluis.Iets dat je hiertegen kan doen?De tomatenplanten aan de andere kant van de serre zien er overigens wel goed uit. [img-rotate=][/img-rotate][img-rotate=][/img-rotate][img-rotate=][/img-rotate] Ik had ook boontjes voorgezaaid in de serre in potjes (1 juni) en hiervan zijn er nog maar enkele uitgekomen (zie foto) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svvoorden Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Dat ziet er inderdaad niet best uit. Ik zou zoveel als mogelijk van het slechte blad wegknippen en spuiten met groene zeep o.id. tegen de luis. Witte vlieg is lastiger te bestrijden. Dan afwachten of je plant het red. Als je dit zo laat staan, zitten binnen de kortste keer al je planten eronder. Zijn de bonen niet te vochtig en te warm geweest, als ze niet binnen een dag of 10 op zijn gekomen zijn ze waarschijnlijk gewoon gaan rotten, doen bonen erg snel. Succes, Sjaak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Of hebben de boontjes juist te droog gestaan? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenJ Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 (edited) - Edited August 27, 2023 by RenJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Die boontjes moet je even opnieuw leggen, ze moeten na twee weken boven staan.Hier dit jaar veel last met het kweken van bonen, te koud / droog/ warm/ nat. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts