Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
2 uren geleden, Rookie zei:

Ik wil mijn groente vaak los invriezen, dan kan ik pakken wat ik nodig heb.

Dat doe ik ook vaak, met de pepers, sugarsnaps, half gedroogde tomaatjes, half gedroogde vijgen etc. Maar dan op een bord. Alles in een zak en je schudt eruit wat je nodig hebt en meteen terug in de vriezer.

Geplaatst:

Ik heb zo'n speciale bak die je bij de Ikea kunt kopen om groente te blancheren, daar zitten gaten in. Na het blancheren in een koude afwasteil zetten, uitlekken op een bord en dan doe ik het in een zakje.

Geplaatst:

Alles wat geen bladgroente is, vries ik los in.

Bladgroentes knijp ik na het blancheren en afkoelen goed uit, prop ik in muffinvormpjes en vries het zo in.

Die gaan in een zak en dan kan ik twee of drie van die klompjes pakken als ik ze nodig heb.

Geplaatst:

Ja met andijvie, spinazie en snijbiet doe ik dat ook. Was een goede tip.

Geplaatst:

Ik heb wel een inschuifbaar bakblik gekocht, die kan ik wel gebruiken. En dan daarna doe jij ze in een zakje? Dat vroeg ik. En dan in het zakje zitten ze los, maar niet vast gevroren? @Rookie

Geplaatst:

Ja, dat klopt.

Blancheren, beetje droog deppen en dan op een bakblik uitspreiden, in een enkele laag.

Dan even een paar uur in de vriezer, tot ze goed bevroren zijn.

Daarna gaan ze in een zakje en zitten ze niet als een grote klont aan elkaar, maar kan je er los uithalen wat je nodig hebt.

En alles wat ik later oogst gaat er dan gewoon bij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic